Prieskumy ukazujú, že ženy na riadiacej pozícii sú empatické, ale niekedy zákerné. Muži sú zasa tvrdohlaví a pragmatickí. Typická šéfka a typický šéf neexistujú, riadiacu pozíciu však zvládajú lepšie muži. Prečo je to tak? Lebo ženy si často podkopávajú nohy samy. Tu je zopár príkladov.

1. Keď prejavujete príliš veľa emócií

Keď kolegovia presúvajú prácu na vás a šéf si z vás robí škaredé žarty, treba reagovať chladne a s odstupom. Obránite sa iba tak, ak zabudnete na hnev, trucovanie či nebodaj plač.

2. Keď príliš četujete a rozprávate

Kto si nevie nechať informácie pre seba, stráca dôveru. Ak ste na vyššej pozícii, ste nositeľom tajomstiev a musíte včas dokázať, že túto úlohu dokážete splniť. Informácie určené len vám musíte vedieť udržať, aj keď sa týkajú všetkých.

3. Keď sa správate ako mamička

Samozrejme, že v kolektíve poteší žena, ktorá ma vždy poruke tabletky proti bolesti hlavy či sušienky na zlepšenie nálady, rovnako ako dobré rady pre rodinu a výchovu. Aj personalisti sa potešia, že majú v tíme ženu s veľkým srdcom, ten materský starostlivý typ, ale pre kariéru je to bezpredmetné. Nestavajte na tom.

4. Keď kladiete príliš veľa otázok

„Čo keby sme nového zákazníka pozvali na firemný večierok?“ Dobrý návrh ženy často skrývajú v hanblivej otázke. Muži to väčšinou robia takto: „Myslím si, že nového zákazníka treba pozvať na firemný večierok, a to najlepšie hneď.“

5. Keď rozoberáte súkromie v kancelárii

Každý, kto rozoberá, aký ma stres z učiteľov svojich detí, alebo sa sťažuje, ako sa naštval na opravára pračiek či rovno na manžela, sa stáva zraniteľným, a zdá sa, že taký človek je viac zavalený domácnosťou a rodinou ako prácou. Nečudujte sa, že vás potom nepovažujú za šéfku.

6. Keď ste príliš tolerantná

Mnohé ženy prirodzene uhnú z cesty, pretože si myslia, že hádky veci zhoršujú. Ale hádky veci posúvajú aj vpred. Ak chcete byť šéfkou, musíte sa vedieť presadiť.

7. Keď chcete príliš získať pozornosť

Iste, pochvala je skvelá vec! Ale musíte urobiť dobrú prácu aj bez potvrdenia nadriadených. A ako šéfku vás čaká skôr kritika ako uznanie – toto sa musíte naučiť ustáť.

8. Keď všetko chcete robiť sama

Nebojte sa požiadať o pomoc a delegovať prácu na iných, práve to ukáže, že viete prevziať zodpovednosť.

Aj keď si myslíte, že by ste to urobili lepšie a rýchlejšie, naučte sa myslieť tímovo, delegovať prácu ďalej a trpezlivo učiť ľudí okolo vás rásť.
Zdroj: Shutterstock

9. Keď túžite byť dokonalou

Buďte pri tom, keď sa niečo pokazí. Nemusíte pred tým utekať, lebo neustále pokusy vylepšiť niečo zbabrané sú rovnako nanič ako nekonečné ospravedlňovanie. Ako šéfka si môžete povedať: „No a čo?“ a venovať sa ďalšej úlohe.

10. Keď napodobňujete mužských kolegov

To nie je dobrý nápad. Práve naopak, treba využiť typicky ženské talenty: lepšie komunikujeme a máme výhodu aj pri riešení problémov, lebo viac o tom hovoríme, a tak ľahšie nachádzame alternatívy. Toto by ste sa určite nemali báť používať.