Máte kôli korone home office? Poradíme vám, ako ho dokážete hravo zvládnuť!
7. 4. 2020, 10:00 (aktualizované: 15. 7. 2024, 11:56)

Zdroj: lechatnoir, getty images
Kedysi ste o tom snívali, v momentálnej situácii sa práca z domu stala nutnou realitou. Home office je súčasťou opatrení v čase koronavírusu, samozrejme v tých povolaniach, kde to je možné. Ak je to aj váš prípad, poradíme vám ako pracovať efektívne a čo najproduktívnejšie z pohodlia domova.

Zdroj: YinYang, getty images

Zdroj: supersizer, getty images

Zdroj: Bulgac, getty images
Galéria k článku
Neviete si nájsť vhodné miesto ani kľud v dome na prácu a pracujete dvakrát tak dlho ako v práci? Jednoducho pracovať efektívne na home office sa vám nedarí. Poradíme vám ako na to, aby práca z domu bola efektívna.
Úplne prvým krokom, ktorý musíte urobiť, je vytvoriť si ideálne podmienky a prostredie na prácu.
1. Najvhodnejšie miesto
Skúste si nájsť miesto, ktoré sa na čas stane vašou „kanceláriou“. Je jedno či je to stôl v kuchyni, sedačka v obývačke, toaletný stolík v spálni. Ide o to, vytvoriť si akúsi pracovňu. Keďže v momentálnej situácii nie je čas ani príležitosť zariaďovať si pracovňu podľa vašich predstáv, skúste improvizovať. Postupne si však kľudne môžete objednať nejaké veci cez internet. Kancelársku stoličku, stôl, prípadne tlačiareň či iné pracovné veci, ktoré vám doma chýbajú a popri vašom home office zistíte, že ich nutne potrebujete. Zatiaľ improvizujte. No vaše miesto, ktoré ste si zvolili na prácu, berte naozaj vážne.
2. Potrebné vybavenie
Pripravte si do vašej pracovne všetko, čo reálne využívate aj v práci a máte na pracovnom stole. Nejde len o notebook, ale aj diár, perá, ceruzky, papiere, zvýrazňovače, spinky, možno bude potrebná stolná lampička. Nezabúdajte na všetky potrebné pracovné materiály, aby ste od práce nemuseli zbytočne odbiehať. Taktiež zápisník na poznámky v prípade, ak by vám niekto zatelefonoval a vy ste si to potrebovali zaznačiť. Pracovný priestor si môžete zútulniť drobnosťou, ktorá vám spríjemní vaše pracovné chvíle, či už to bude fotka, kvet alebo sviečka.
3. Pracovná morálka
Nič vám nezabezpečí efektivitu a produktivitu práce, pokiaľ vy sami nebudete pri práci z domu disciplinovaný. Ste radi, že z domu môžete pracovať v pyžame? Veľký omyl. Prezlečte sa z pyžama do oblečenia, v ktorom chodíte do práce. Ak nechcete sedieť doma v saku za stolom, stačí, ak sa oblečiete pre vás pohodlne, ale zároveň nie tak, akoby ste sa práve chystali ľahnúť si pred telku. Ak ste doma s deťmi alebo s manželom, svokrou a domácim miláčikom, vysvetlite im, že práca z domu znamená pracovať na inom mieste než v kancelárií, ale jednoducho musíte pracovať. Vymedzte si čas, kedy sa budete venovať len a len práci a oboznámte s tým všetkých obyvateľov vašej domácnosti. Stanovte si čas na prácu, čas na prestávku a stanovte si denné pracovné ciele. Najlepšie je ciele zaznamenávať na papier a postupne si ich odškrtávať.
Ak dodržíte tieto pravidlá, váš home office bude určite lepší a efektívnejší.