Plynulá angličtina nesplneným snom? Nemusí to tak byť naveky
21. 2. 2016, 1:00

Zdroj: PR článok
Mnohí ľudia sa anglicky učia väčšinu života, no stále nevedia zo seba dostať plynulú vetu. Ako prelomiť bariéru a zabezpečiť, aby vaše deti neskončili rovnako?
Veľa rodičov chce, aby ich deti mali v budúcnosti väčšie šance a tak navštevujú kurz angličtiny už od útleho detstva. Nie je to však predčasné? Výskum ukazuje, že počas prvých troch rokov života mozog dieťaťa podstupuje svoj najdramatickejší vývoj a dieťa v tomto období získava schopnosť myslieť, hovoriť, učiť sa. Dieťa reaguje na podnety zo svojho okolia emóciami, počas ktorých mozog uvoľňuje chemické látky a práve tie zohrávajú kľúčovú rolu aj v schopnosti dieťaťa bezproblémovo sa v budúcnosti učiť. Tieto zážitky však dieťa nezažije v škole či kurze, ale doma. Ak svojmu dieťaťu spievate, hráte sa, robíte veľa pre jeho rast a vývoj. Jeho mozog je totiž znova a znova pozitívne stimulovaný, jeho spojenia sa navzájom prepájajú, pracujú efektívne a dávajú mu signál, ako účinne reagovať. Rodičia sú tak prvými osobami, ktoré majú trvalý vplyv na vývoj mozgu svojho dieťaťa.
Zdroj: PR článok
PR článok
„Najefektívnejšie učenie angličtiny je založené na štyroch základných princípoch, rovnako ako kurzy Helen Doron - ide o prirodzenosť, pozitívnu motiváciu, pravidelnosť a interakciu,“ hovorí odborníčka na jazyky Mgr. Katalin Deák a objasňuje, ako majú správne kurzy na plynulé zvládnutie angličtiny prebiehať:
Zdroj: PR článok
PR článok
- Prirodzené učenie sa cudzieho jazyka je založené na rovnakom princípe ako sa učíme materinský jazyk – teda prostredníctvom hier, pesničiek, básničiek, tanca. Nie je to len robotické opakovanie, je to pochopenie situácie a opísanie, čo sa deje. V škole sa zvyčajne cudzí jazyk učíme cez čítanie a písanie, kde nie je príliš veľa priestoru na rozprávanie. No je to práve naopak – prirodzené je najskôr hovoriť. Má mať prednosť pred písaním a čítaním. Preto je žiaduce začať s angličtinou čo najskôr. Je však zbytočné očakávať, že dieťa bude hneď plynule hovoriť. Vie používať slovíčka, frázy, opakuje to, čo počuje, spontánne sa prejavuje. Aj vo svojom materinskom jazyku sa vyjadruje kreatívne, po svojom, tvorí originálne spojenia, vety a súvetia. Nečakajme preto, že v angličtine to bude iné.
- Deti potrebujú pozitívnu motiváciu. Tú zabezpečíme využitím interaktívnych hier, zapájaním dieťaťa do deja, posilňovaním jeho dôvery v seba samého. Zo zábavnej angličtiny nebudú mať deti stres a nebudú sa ju tak v budúcnosti báť použiť. Čím skôr deti angličtinu absorbujú, tým prirodzenejšia pre nich bude. Samozrejmosťou je pozitívna podpora doma, veď rodičia sú pre deti tí najdôležitejší ľudia.
- Kľúčom k plynulej angličtine je kontinuita a systematickosť, teda pravidelnosť a ustálenosť - najmä čo sa týka pedagóga, no predovšetkým učebnej metódy. Je dôležité, aby bol formát a štruktúra výučby rovnaké, len tak môže dieťa napredovať. Neustála zmena výučby a tým aj prístupov k vyučovaniu je pre dieťa nevýhodná. No a samozrejmosťou by mala byť kontinuita v učení, ktorá je zachovaná aj prepracovanými učebnými materiálmi, ktoré stimulujú schopnosť dieťaťa učiť sa. Rozvíjajú jeho túžbu nasávať nové vedomosti a to učením sa bez námahy, cez zábavu a hry.
- Interakcia znamená prácu v malých skupinkách, vďaka čomu si deti užijú viac zábavy. Deti majú z takéhoto učenia väčší prospech, učiteľ dokáže na každé jedno individuálne reagovať. Cez hry a aktivity, v ktorých používajú angličtinu, ich povzbudzujeme ku komunikácii. Nie je na ne vyvíjaný tlak, deti si ani neuvedomujú, že sa učia. Aj doma sa učia anglicky, ale opäť nenásilne a to opakovaným počúvaním v pozadí. Slovnú zásobu a gramatiku sa naučia len počúvaním obľúbených pesničiek a básničiek počas hrania, jedenia či zaspávania.
Zdroj: PR článok
PR článok
Je to také jednoduché – na plynulé zvládnutie angličtiny stačí začať s ňou dostatočne skoro, ideálne v kurze, ktorý bude hravý a zábavný, no tiež efektívny. Malé deti totiž nevnímajú takéto učenie ako príťaž, ale ako hru a to je základom úspechu a znalosti na celý život. Jedinečnosť programov Helen Doron spočíva práve v tom, že deti sa prirodzeným a pútavým spôsobom – cez hry, pesničky, riekanky či tanec – naučia plynule hovoriť cudzím jazykom predtým, než čítať a písať. Inovatívne vzdelávacie programy a kvalitné materiály zabezpečia, že angličtina sa pre ne nestane strašiakom, ale zábavným, spontánnym a vítaným spoločníkom.
Viac informácií o overenej metóde výučby anglického jazyka pre deti Helen Doron sa dozviete na www.helendoron.sk.
PR článok