Terézia založila obchod a splnila si sen: Dovolenku má, kedy chce, a pracuje aj v teplákoch
15. 2. 2022, 0:00

Zdroj: prepekneritky.sk
Terézia Lukáč Tušimová je dokonalým príkladom toho, že splniť si sen o vlastnom biznise môže každý. Často to chce len zamerať sa na to, čo vás naozaj baví, obetovať trochu voľného času a prijať dávku rizika. Inak to nebolo ani v jej prípade.
Začínala popri práci na plný úväzok
Pozitívny vzťah k móde objavila Terézia celkom nenápadne, keď po štúdiu pracovala v obchode s oblečením. Postupne si uvedomila, že v tomto odvetví by chcela aj sama podnikať. A hoci v tom čase netušila, čo všetko sa za tým skrýva, vyhrnula si rukávy a pustila sa do diela. Svoj vlastný obchod začala postupne rozbiehať v roku 2013, hneď po vysokej škole a popri práci na plný úväzok.
Terézia otvorene priznáva, že občas nestíhala, pretože keď sa vrátila z práce domov, hneď si sadla k počítaču. „Bolo to naozaj veľmi únavné. Keď som to už nestíhala, zamestnala som sa v stavebnej firme ako asistentka. Tam som pracovala iba 6 hodín denne, takže som mala viac času. Navyše vďaka skvelému šéfovi som sa e-shopu občas mohla venovať aj tam,“ spomína na svoje začiatky.
Disciplína jej splnila sny a priniesla slobodu
Ako to už býva, aj Terézia na začiatku väčšinu voľného času venovala budovaniu svojho biznisu. Vďaka nadšeniu pre budovanie niečoho vlastného to však pre ňu nikdy neboli ťažko odpracované hodiny.
„Vyžaduje si to vytrvalosť. Nemať na začiatku veľké oči. Tešiť sa z maličkostí, byť vďačný za každú jednu objednávku a vychádzať zákazníkom v ústrety. No a to najdôležitejšie je milovať svoju prácu,“ ozrejmuje stále mladá podnikateľka.
Vložené úsilie jej postupne prinieslo vytúžený úspech a splnila si aj svoju túžbu po navrhovaní. „Je to tak. Niekoľko kolekcií som navrhla sama. Bol to môj tajný sen. A čo sa týka práce, dnes som už v podstate slobodný človek. Ráno nemusím nikam utekať, môžem pracovať v teplákoch a čas si riadim podľa seba,“ hovorí spokojne majiteľka e-shopu PrePekneRitky.sk.
Odvážny názov vymyslela pri víne
Názov jej internetového obchodu je určite originálny a pre niektorých aj odvážny či pikantný. Podľa všetkého však funguje dokonale. Terézia priznáva, že vymyslieť ho nebolo jednoduché. Venovala čas prieskumu a prišla na to, že zvyčajne sa spája krstné meno so slovíčkom fashion. „No páčilo by sa vám Terka Fashion?“ smeje sa.
Ona na to išla celkom inak. Na finálne rozhodnutie o pomenovaní obchodu si spomína veľmi dobre. „S mojím dobrým kamarátom, ktorý mi na začiatku pomáhal, sme sedeli pri pohári vína v otcovej vínnej pivnici. Kým padla fľaša, bolo rozhodnuté. Ten názov som síce mala v hlave už dlho, ale neodvážila som sa s tým vyrukovať skôr. Víno mi dodalo guráž,“ hovorí Terézia. Vďaka tomu si PrePekneRitky.sk každý stopercentne zapamätá a to je pre marketing e-shopu azda to najlepšie. Ohlasy od zákazníkov aj verejnosti sú pozitívne alebo úsmevné.
Zdroj: AdobeStock
Ilustračné foto
Pútavý a funkčný web
Okrem názvu vás na PrePekneRitky.sk okamžite upúta aj graficky zaujímavo spracovaný, ale pritom používateľsky veľmi jednoduchý a prehľadný web. Ten dnes funguje vďaka e-shopovému riešeniu od Shoptetu, ku ktorému Terézia prešla po tom, čo sa jej obchod rozbehol a na pôvodnej platforme nefungoval podľa jej predstáv.
„Hľadala som lepšiu, rýchlejšiu a spoľahlivejšiu alternatívu. Napokon som si na základe odporúčania vybrala Shoptet a neľutujem. Práve naopak, som nadmieru spokojná,“ pochvaľuje si majiteľka. Shoptet je známy svojimi jednoduchými automatizovanými riešeniami pre začínajúcich, ale aj zabehnutých podnikateľov. Vlastný e-shop vďaka nemu môžete mať v priebehu niekoľkých hodín, nepotrebujete s ním programátora ani grafika. Výhodou sú aj veľmi nízke počiatočné náklady, čo je ideálne na rozbeh podnikania. V súčasnosti na tejto platforme funguje už zhruba 29-tisíc slovenských a českých e-shopov, pričom toto číslo stále rastie.
Chce to odvahu a odhodlanie
Terézia si vlastným biznisom splnila svoj veľký sen. Uvedomuje si však, že nie všetky projekty dopadnú dobre. Aj ona si spomína na posmešky okolia, keď niektorí poukazovali na to, že jej známa mala napríklad na Facebooku dvojnásobok fanúšikov, i keď začala podnikať oveľa neskôr.
„Vtedy ma to veľmi zamrzelo a začala som sama o sebe pochybovať. Tá známa napokon nevydržala podnikať ani rok. Takto som sledovala veľmi veľa e-shoperov a postupne jeden po druhom niekam mizli,“ vraví Terézia, hrdá na svoj obchod.
Ostatným radí neváhať, nebáť sa a v podobnom prípade, ako bol ten jej, vedieť, kedy odísť z práce a začať sa venovať podnikaniu naplno. Dôležitá je však aj trpezlivosť. Nič totiž nepríde len tak. „Ja som možno mala aj trochu šťastie, ale najmä triezvy pohľad na vec. Nečakala som, že budem zo dňa na deň milionárka,“ uzatvára.
Zdroj: Shoptet
Ilustračné foto
PR článok