Nenechajte to zájsť až tak ďaleko! Ponúkame vám 3-dňový záchranný plán, s ktorým schudnete za 2 dni až do 2 kíl!

Grapefruit ako prirodzená tuková brzda

„Ak budete trikrát do dňa konzumovať grapefruit, schudnete,“ tvrdí tím amerických vedcov z floridskej univerzity. Na základe trojmesačnej štúdie skúmali vplyv konzumácie citrusových plodov.

Grapefruit si nikdy neslaďte
Grapefruit si nikdy neslaďte
Zdroj: Shutterstock

Ľudia s vyššou váhou jedli počas troch mesiacov všetko ako obyčajne, len pred troma hlavnými chodmi museli zjesť polovicu grapefruitu alebo vypiť 150 ml čerstvej grapefruitovej šťavy. Za 12 týždňov schudli účastníci štúdie 1,5 až 4,5 kila. Len tak, jednoducho!

Grapefruit blokuje hormóny ukladajúce tuky

Krvné testy testovaných osôb ukázali, že po hlavných chodoch bola hladina inzulínu nižšia ako obyčajne. To je dobré pre postavu. Pretože, keď je menej inzulínu v krvi, menej tukov sa ukladá z potravy v tele a oveľa viac sa okamžite spaľuje.

Grapefruit obsahuje naringín zodpovedný za typickú chuť týchto plodov, ktorý podporuje činnosť pečene a tým aj odbúravanie tukov.

Zoštíhľujúci zázrak z hollywoodskych diét

Grapefruitové diéty sa prvý raz objavili v 30. rokoch. Producenti naordinovali svojim hviezdam, ktoré mali pred nakrúcaním schudnúť zopár kíl, diétny plán. Výsledok bol enormný. Za 12 týždňov schudli aj 5 kíl. Avšak ich plán bol naozaj extrémny.

Na raňajky si dopriali 1/2 grapefruitu s 2 vajcami a trochou šunky. Na obed 1/2 grapefruitu so šalátom a s chudým mäsom a na večeru 1/2 grapefruitu so šalátom a chudým mäsom alebo rybou. Ku každému jedlu si dopriali šálku kávy bez cukru.

Dobré na tom je, že sa grapefruit pestuje v Stredozemí, v USA, Južnej Amerike aj Afrike a dokonca aj v Izraeli. Preto ho môžeme dostať po celý rok čerstvý.

Grapefruit
Grapefruit
Zdroj: Shutterstock

3-dňový plán

Počas celých troch dní vypite denne aspoň 2,5 litra vody alebo bylinkového čaju. Na desiatu a olovrant si môžete dopriať čerstvú zeleninu alebo ovocie, a to koľko len chcete!

1. deň

Raňajky: Tvaroh s medom

Dužinu z polovice grapefruitu nakrájame na menšie kúsky. 150 g tvarohu (0,2 %) zmiešame s 1 ČL medu a 1 PL minerálnej vody. Premiešame a prelejeme cez ovocnú dužinu. Vrch posypeme mandľovými lupienkami. 220 kcal, 6 g tuku

Obed: Kuracie karí

150 g kuracích prsičiek nakrájame na kocky. Dužinu z polovice ružového grapefruitu nakrájame spolu s 1 jarnou cibuľkou. Mäso opečieme na 1/2 ČL mletého karí, prisypeme dužinu s cibuľkou a 5 minút opekáme na miernom ohni. Podávame s 1 opečeným krajcom celozrnného chleba. 395 kcal, 13 g tuku

Večera: Šalát s ovčím syrom

Zdravá výživa
Zdravá výživa
Zdroj: Shutterstock

Polovicu ľadového šalátu nakrájame na pásiky, 75 g syra feta nakrájame na kúsky. 10 g píniových orieškov opečieme na panvici bez tuku. Šalát premiešame s dužinou z 1/2 grapefruitu a so syrom, pokvapkáme olivovým olejom, grapefruitovou šťavou, osolíme, okoreníme a pridáme píniové jadierka.

2. deň

Raňajky: Chrumkavé müsli

Chrumkavé müsli
Chrumkavé müsli
Zdroj: Shutterstock

2 PL vločiek zmiešame s 2 PL cornflakesov a 5 mandľami. Pridáme dužinu z polovice grapefruitu a 100 ml nízkotučného jogurtového mlieka. 210 kcal, 5 g tuku

Obed: Ľahký rezeň

150 g bravčového rezňa opečieme na 1 ČL oleja a odložíme bokom. Dužinu z 1/2 grapefruitu opečieme vo výpeku z mäsa, preložíme na rezeň a prelejeme omáčkou zo 150 g nízkotučného jogurtu, z 1/2 ČL medu, zo soli a z korenia. 385 kcal, 13 g tuku

Večera: Čerstvý čakankový šalát

2 čakanky očistíme, nakrájame na pásiky a premiešame s dužinou z 1/2 ružového grapefruitu. Navrch rozdelíme 100 g nakrájanej morčacej šunky a dresing z 1 PL kyslej smotany, zo 100 g nízkotučného jogurtu, z 1 PL citrónovej šťavy a 1/2 ČL medu. Ochutíme soľou a korením. 400 kcal, 13 g tuku

3. deň

Raňajky: Toast s vajcom

Toast s vajcom
Toast s vajcom
Zdroj: Shutterstock

1 krajec celozrnného chleba opečieme, potrieme 1 ČL polotučného masla a obložíme 1 natvrdo uvareným a nakrájaným vajcom. Môžeme pridať plátky zeleniny. Posypeme pažítkou. Podávame so 150 ml grapefruitovej šťavy. 235 kcal, 9 g tuku

Obed: Morčacie špízy

150 g čínskej kapusty nakrájame na pásiky, 50 g mrkvy nahrubo nastrúhame a zmiešame so 150 ml jogurtu (1,5 %), osolíme a okoreníme. Zapracujeme dužinu z 1/2 grapefruitu aj so šťavou. 150 g morčacích prsičiek nakrájame na kocky a napichneme na drevený špíz. Osolíme, okoreníme, podľa chuti pridáme trochu korenia karí a opečieme na 1 ČL oleja do chrumkava. Podávame s ovocným kapustovým šalátom. 385 kcal, 11 g tuku

Večera: Zeleninový šalát s mäskom

100 g stonkového zeleru nakrájame na plátky, 50 g koktailových paradajok rozpolíme, 1 jablko olúpeme a nakrájame na kocky. Všetko premiešame s dužinou a so šťavou z 1 grapefruitu. Pridáme 100 g na plátky nakrájaného údeného mäska a premiešame so 75 g nízkotučného jogurtu. Ochutíme soľou a korením. Podávame s krajcom sezamového chleba. 365 kcal, 12 g tuku

Dôležité

  • Asi 10 až 20 minút pred každým hlavným jedlom zjedzte polovicu grapefruitu alebo vypite 150 ml čerstvej šťavy.
  • Grapefruit si nikdy neslaďte. Inak by nefungovala inzulínová brzda. Tip: Ružové grapefruity majú jemnejšiu chuť, takže nepotrebujete žiaden cukor.
  • Keď beriete pravidelne lieky, informujte o pravidelnej konzumácii grapefruitu svojho lekára. Znižuje účinok niektorých liekov!