1. Časová rezerva

Vstávanie na poslednú chvíľu vyvoláva stres. Ak teda viete, že aj po zazvonení budíka si v posteli ešte rada nejakú tú minútku poleňošíte a ponaťahujete sa, nastavte si budík tak, aby ste mali dostatok času nielen na to, ale aj na raňajky. Práve tie totiž telu dodajú energiu.

2. Dychové cvičenia

Po prebudení ešte chvíľu ostaňte ležať v posteli. Uvoľnite sa, zhlboka sa nadýchnite a vydýchnite niekoľkokrát za sebou. Nielenže vás to preberie, ale aj zlepší náladu.

3. Svetlo, prosím!

To totiž spoľahlivo brzdí produkciu spánkového hormónu – melatonínu. Hneď, ako vstanete z postele, odhrňte závesy a vpustite do izby slnečné svetlo.

budík
budík
Zdroj: shutterstock

4. Obľúbená muzička

Zapnite si ju hneď po budíku. Ulahodí uchu, duši a uľahčí vstávanie. Rýchla hudba vás zase vyburcuje. Je to aj vedecky potvrdené.

5. Čerstvý vzduch

Hneď ako vyskočíte z postele, otvorte si okno dokorán a vpusťte do izby čerstvý vzduch. Prebudí vo vás dobrú náladu.