1. Zrniečka a semienka

Možno to znie nepravdepodobne, ale kto chce schudnúť, musí prijímať aj tuky. Aj dobre pracujúci stroj zvaný telo, pracuje správne, len keď je vhodne namazaný. Len tak môže celá energetická látková premena fungovať správne. Dôležité pritom je, aby to boli zdravé tuky. A práve tu prichádzajú na rad semiačka a zrniečka. Tekvicové, slnečnicové, ľanové... dodávajú totiž telu dôležité nenasýtené mastné kyseliny, ktoré nevie samo vytvárať.

V praxi: Doprajte si ich medzi jedlami alebo ich pridajte do ovsených vločiek alebo šalátov. Denne by ste nemali prijať viac ako 150 kcal z týchto drobných zázrakov.

Zdravé raňajky sú základ.
Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock

2. Ryba

Omega-3-mastné kyseliny, na ktoré sú ryby zvlášť bohaté, aktivujú tri hormóny, ktoré kontrolujú pocity hladu: leptín v tukových bunkách, sérotonín v mozgu a inzulín v podžalúdkovej žľaze. Skvelou voľbou v tomto smere je tuniak, losos, makrela, sleď alebo sardinky.

V praxi: Aspoň dvakrát do týždňa si doprajte na obed rybu.

Večeraz tresky je ideálna.
Večeraz tresky je ideálna.
Zdroj: Shutterstock

3. Avokádo

Už polovica dužiny avokáda ukázala v testoch zázračné účinky. Kto si toto množstvo zahrnie do každodenného jedálneho lístka, schudne za dva mesiace až 3 kilá. Špeciálna kombinácia množstva bielkovín, zdravých tukov a balastných látok dokáže znížiť kalorický príjem až o 28 %.

V praxi: Doprajte si avokádo s čerstvým čiernym korením a malým množstvom citrónovej šťavy ako snack. Skvelé je avokádo aj ako nátierka na celozrnnom chlebe alebo do šalátov.

Už polovica dužiny avokáda ukázala v testoch zázračné účinky.
Už polovica dužiny avokáda ukázala v testoch zázračné účinky.
Zdroj: Shutterstock

4. Morčacie mäso

Bielkoviny sú veľmi dôležité, pretože pomáhajú budovať svalovú hmotu a urýchľujú látkovú premenu. To znamená, že vďaka bielkovinám spotrebujete aj viac kalórií. Ako dodávateľ je morčacie mäso výnimočne dobrá voľba, pretože obsahuje látku tryptofan. Túto aminokyselinu telo využíva na produkciu takzvaného hormónu šťastia sérotonínu. Takto si ušetríte mnoho kalórií získaných pri zajedaní smútku.

V praxi: Výnimočne účinná je predovšetkým kombinácia morčacieho mäsa s vitamínom C, ktorá dáva telu signál na spaľovanie tukov. Jednoducho si prírodný rezeň alebo morčaciu šunku pokvapkajte citrónovou šťavou.

Bielkoviny sú veľmi dôležité.
Bielkoviny sú veľmi dôležité.
Zdroj: Shutterstock

5. Strukoviny

Biela fazuľa, šošovica alebo červená fazuľa obsahujú menej ako 1 g tuku na 100 g, ale zato sú bohaté na železo (transport kyslíka), vitamíny skupiny B (dobré na nervy) a zinok (priaznivo pôsobí na štítnu žľazu). Množstvo balastných látok, komplexných uhľohydrátov a rastlinné bielkoviny vás dokážu dostatočne zasýtiť, a tak žiaden vlčí hlad nebude mať u vás šancu.

V praxi: Aspoň jeden druh strukovín zahrňte do každej porcie polievky, prívarku či šalátu.

Aspoň jeden druh strukovín zahrňte do každej porcie polievky, prívarku či šalátu.
Aspoň jeden druh strukovín zahrňte do každej porcie polievky, prívarku či šalátu.
Zdroj: Shutterstock

6. Grep

Horkasté látky z grepu podporujú trávenie a stabilizujú látkovú premenu cukru. Testované osoby, ktoré zahrnuli do svojho jedálneho lístka tento citrus, schudli v priebehu dvanástich týždňov 1,5 kg bez toho, aby držali diétu.

V praxi: Ako dezert pomôže grep stráviť rýchlejšie jedlá bohaté na tuky. Ako predjedlo zasa brzdí apetít.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: Shutterstock

7. Kel

Jedna porcia kelu (200 g) sprostredkuje telu viac vápnika (345 mg) ako pohár mlieka (200 ml, 236 mg) a má menej kalórií. A to je skvelá východisková pozícia pre vaše chudnutie. Táto minerálna látka spôsobuje, že obvod vášho pásu sa zmenšuje až o 81 % rýchlejšie.

V praxi: Ak vás prepadne vlčí hlad, skúste kelové čipsy alebo šalát z tejto kučeravej rastlinky.

Kel hlávkový
Kel hlávkový
Zdroj: Shutterstock

A toto pite:

Čaj Kapha

V ajurvédskej čajovej zmesi sa nachádza veľa korenín, takže chutí mierne ostro, podporuje látkovú premenu a urýchľuje trávenie.

Čaj kapha
Čaj kapha
Zdroj: Shutterstock

Jablkový drink

Doprajte si na olovrant 50 ml prírodnej jablkovej šťavy zmiešanej so 150 ml šťavy z kyslej kapusty, štipkou soli, čierneho korenia, cukru a 1/4 ČL majoránu. Tento nápoj napráva črevnú flóru, podporuje činnosť žlčníka a pečene a tlmí chuť do jedla.

Jablkový drink
Jablkový drink
Zdroj: Shutterstock

Čaj zo zeleného ovsa

Pokiaľ ide o postavu, je zelený ovos vševedko. Pomáha pri vylučovaní odpadových látok z trávenia. Okrem toho je bohatý na dôležité minerálne látky ako kyselina kremičitá (dôležitá pre väzivo), železo (transport kyslíka k bunkám) a mangán (aktivuje enzýmy v látkovej premene cukru).

Čaj zo zeleného ovsa
Čaj zo zeleného ovsa
Zdroj: Shutterstock