Každý z nás má nejaké zlozvyky. Niektoré z nich však ani nie sú také zlé, ako sme si mysleli. Napríklad tieto môžu mať na zdravie pozitívny vplyv, ak to s nimi nepreženieme.

Čokoláda

Horká čokoláda obsahuje antioxidanty, ktoré pomáhajú predchádzať vzniku rakoviny a Alzheimerovej choroby. Podľa britských vedcov môže dokonca 100 g horkej čokolády denne predísť cukrovke. Naopak, mliečna čokoláda môže k jej vzniku prispieť.

Čokoláda
Čokoláda
Zdroj: Shutterstock

Nadávanie

Keď si zanadávate v správnom čase (teda vo chvíli, keď sa veľmi hneváte alebo vás niekto vytočil do biela), pomôže vám to zbaviť sa stresu. Ale všetko s mierou!

Ako okamžite znížiť stres?
Ako okamžite znížiť stres?
Zdroj: Shutterstock

Lenivosť

Keď spíte každý deň príliš dlho, môžete si ohroziť zdravie svojho srdca, ale trochu lenivosti cez víkend nezaškodí, práve naopak. Váš organizmus sa po náročnom týždni zregeneruje a v pondelok sa môžete pustiť do práce s novou energiou. Pravidelný oddych pomáha predchádzať aj cukrovke.

Tieto veci by mala mať v byte každá žena.
Tieto veci by mala mať v byte každá žena.
Zdroj: Shutterstock

Červené víno

Tento nápoj obsahuje antioxidanty, ktoré chránia srdce a obehovú sústavu. Odborníci však odprúčajú maximálne 5 menších pohárov týždenne. Väčšie množstvo alkoholu má na zdravie nepriaznivé účinky.

Ilustračná fotografia
Ilustračná fotografia
Zdroj: Shutterstock

Cestoviny

Talianski vedci zistili, že hoci cestoviny obsahujú veľa kalórií, v malom množstve môžu podporiť chudnutie. Ak si strážite líniu, stavte na celozrnné alebo ryžové cestoviny.

Existujú cestoviny z ktorých nepriberiete.
Existujú cestoviny z ktorých nepriberiete.
Zdroj: Shutterstock

Opaľovanie

Slnko je skvelým zdrojom vitamínu D. Dávajte si však pozor, aby ste sa nespálili a počas pobytu na slnku vždy používajte opaľovací krém a slnečné okuliare.

Žena
Žena
Zdroj: Shutterstock

Káva

Priveľa kofeínu prispieva k vzniku stresu, ale jedna šálka denne pomáha znižovať riziko vzniku rakoviny, depresie, cukrovky a dokonca aj Alzheimerovej choroby.

Chvíľku pre seba si dožičte vždy,  keď sa dá.
Chvíľku pre seba si dožičte vždy, keď sa dá.
Zdroj: iStock