Chceme všetko hneď, aj novú štíhlu postavu. Chudnutie je však beh na dlhú trať. Našťastie aj tu existuje pár trikov, ako zhadzovanie váhy urýchliť. Aspoň opticky. Tu ich máte.

Takéto raňajky potrebujete

Čo by vám nemalo ráno chýbať? Ovos, trošičku tmavej horkej čokolády, bobuľové ovocie, oriešky, možno aj trocha škorice. Toto všetko vás ráno zahreje, nasýti a prospeje to vašej črevnej mikroflóre.

Neverte jogurtom

Mnohí odborníci na diéty jogurty odporúčajú, ale sú aj takí, ktorí ich z jedálnička radia skôr vypustiť, pretože väčšina z nich obsahuje príliš veľa pridaných cukrov alebo tuku, prípadne obidvoch. Rizikom je zvlášť pridaný cukor, pretože paradoxne živí v našich črevách tie baktérie, o ktoré extra nestojíme. Výsledkom môže byť nadúvanie. Na druhej strane sú jogurty skvelým zdrojom bielkovín a tie rozhodne potrebujeme. Voľte však len biele, bez zahusťovania škrobom a s maximálne tromi percentami tuku.

Potraviny, po ktorých schudnete
Potraviny, po ktorých schudnete
Zdroj: Shutterstock

Bobuľovité ovocie vám pomôže

Sušené ovocie je celkom dobrým zdrojom živín a vlákniny, ale môže ľudí tiež nadúvať, pretože im môže spôsobiť problémy cukor v ňom obsiahnutý, teda fruktóza. Preto je oveľa lepšie ovocie čerstvé, ktoré je stráviteľnejšie. Vzhľadom na objem je v ňom fruktózy menej. Skvelé je najmä drobné bobuľovité ovocie.

Vyhýbajte sa priveľmi slaným jedlám

Nové výskumy to ukazujú čím ďalej, tým jasnejšie - príliš slané jedlá celkovo zvyšujú chuť do jedla, hoci nie je úplne jasné, prečo sa to deje. Navyše bývajú často vyprážané a plné tuku, čo je ďalšie mínus a o dôvod viac, prečo si ich nedávať vôbec. Pozor, nejde len o klasický fast food, veľmi slané sú tiež čínske jedlá.

Pozor na žuvačky bez cukru

Žuvačky vyzerajú neškodne, ba dokonca zdravo, pretože pomáhajú znižovať riziko vzniku zubného kazu a cukor v nich nie je, iba náhradné sladidlá. A to je práve ten problém. Ukazuje sa totiž, že sorbitol, asi najčastejšie používané umelé sladidlo, síce neobsahuje žiadne kilojouly, ale veľmi dlho sa trávi, čo zvyšuje ťažkosti s nadúvaním a plynatosťou. Navyše niektorí ľudia kvôli neustálemu žuvaniu pociťujú hlad.

Pozor na žuvačky.
Pozor na žuvačky.
Zdroj: shutterstock

Energetické tyčinky ako riziko

Energetické, čiže proteínové, tyčinky, to je teraz veľký hit. Žiaľ, pomerne dosť ľudí kvôli nim priberá, hoci ich jedia z presne opačného dôvodu. A aj keď po nich nepriberiete, nafúkne sa im po nich brucho. Ako to? Po prvé: obsahujú množstvo srvátky, a tá je nadúvajúca. Po druhé: mnohé z nich obsahujú sóju a tá tiež nadúva. Po tretie: je to priamo esencia priemyselne spracovávaných potravín, a to samo o sebe vedie k tomu, že priberáme. Ukázal to nejeden výskum. Po štvrté: obsahujú nečakane veľa energie, čo ľudia podceňujú. Namiesto toho, aby nimi zahnali skutočne veľký hlad, berú ich ako malú desiatu.

Proteínové nápoje vynechajte

Proteínové nápoje sú skvelé, ale tie priemyselne vyrábané často obsahujú príliš veľa zložiek, ktoré ich efekt znižujú, a naopak môžu viesť k nadúvaniu a zažívacím ťažkostiam. Omnoho lepšie sú koktaily vyrobené doma.

Precvičte si celé telo.
Precvičte si celé telo.
Zdroj: Shutterstock‎

Precvičte si celé telo

Rozhodne sa musíte hýbať, ale ani to nemusí zabrať pol dňa. Malo by vám na to stačiť osem minút, aspoň teda na toto cvičenie, s ktorého pomocou zapojíte celé telo. Postavte sa, nohy od seba na šírku ramien. Do každej ruky si vezmite činku, dlane proti sebe. Choďte do drepu, kým nebudú vaše stehná v rovnobežnej polohe s podlahou, potom sa pomocou jedného pohybu postavte a činky zdvihnite čo najvyššie nad hlavu. Potom sa opäť vráťte do východiskovej polohy. Cvičte pomaly počas ôsmich minút, postupom času môžete zvyšovať váhu činiek.

Dajte si sprchu pred spaním  

Aby sa nám spalo dobre, potrebujeme čerstvý vzduch a skôr chladnejšie podnebie. Keď si pred spaním dáte nie ľadovú, ale aspoň vlažnú sprchu, aktivujete čosi ako termostat vo svojom tele a lepšie zaspíte. Lepší spánok znamená nižšiu hladinu stresového hormónu kortizolu, ktorý zvyšuje ukladanie tuku v tele.