40+

Toto je vek, keď sa všetko láme. Ak ste doteraz nenaberali nežiaduce pneumatiky okolo pása, po štyridsiatke sa karta obráti. Pre úbytok estrogénu budete mať čoraz väčšiu tendenciu priberať. Tomuto procesu nahrávajú aj ochabujúce svaly, ktoré prestávajú metabolizmu pomáhať.

Čo robiť, po 40-ke, aby ste nepribrali?
Zdroj: Shutterstock

Znížte preto príjem stravy a viac sa hýbte. Dbajte na dostatok bielkovín v strave a opäť viac priestoru na tanieri dajte ovociu a hlavne zelenine. Tuku a sladkým dobrotám sa snažte vyhýbať.

Čo robiť, po 40-ke, aby ste nepribrali?
Zdroj: Shutterstock

Pozor na srdce a cievy: Ochranná funkcia estrogénu sa končí aj v prípade srdca a ciev. V tomto veku aj ženy pôvodne s nízkym tlakom začína trápiť vysoký tlak a razantne rastie riziko infarktu.

+ do stravy zaraďte najmä potraviny bohaté na fytoestrogény, ktoré pomôžu preklenúť blížiacu sa menopauzu:

Čo robiť, po 40-ke, aby ste nepribrali?
Zdroj: Shutterstock

• sója

• ríbezle

• hrozienka

• figy

• sušené slivky

• oriešky

• semienka

• cícer

Čo robiť, po 40-ke, aby ste nepribrali?
Zdroj: Shutterstock