Ako na to?

Počas 4 dní sa stravujte podľa nášho vzorového jedálnička. Zoštíhľujúci efekt diéty podporíte, ak sa budete držať našich tipov:

1. Pite vodu

Životne dôležitá tekutina pomôže viacerými spôsobmi. Naplní bruško, popoženie trávenie a zredukuje príjem kalórií, hlavne ak ste predtým holdovali sladeným nápojom. Odporúča savypiť 1,5 až 2 litre vody počas celého dňa.

2. Akupresúra

Ak vás chytí vlčí hlad, dokážete ho ľahko potlačiť. A to doslovne. Jednoducho ukazovákom zatlačte na 90 sekúnd na priehlbinku medzi nosom a hornou perou. Aj jednoduchá masáž stredu vrchnej pery potlačí vašu chuť do jedla. A na trávenie zasa pomôže masáž holene asi štyri prsty

3. Mandle

Tieto jadrá obsahujú množstvo bielkovín a vďaka tomu dokážu zasýtiť na naozaj dlhý čas. Výskumy dokonca ukázali, že mandle dokážu vyvolať pocit nasýtenia, čo je pri chudnutí veľmi praktické. A tak si občas doprajte medzi jedlami za hrsť týchto zázračných orechov.

Váš 4-dňový jedálny lístok 

1. deň 

Raňajky: Škoricový tvaroh s jablkom

V miske zmiešame 1 jablko, 150 g nízkotučného tvarohu, 3 PL ovsených vločiek a škoricu. 370 kcal

Obed: Mrkvová polievka

Nakrájame 200 g mrkvy, 1 šalotku, 20 g zázvoru a pol cesnaku nadrobno. Na 1 PL masla opečieme šalotku a cesnak, posypeme 1 ČL korenia karí, pridáme mrkvu, zázvor a zalejeme 250 ml zeleninového vývaru. Varíme asi 15 minút. Kuracie prsia (70 g) nakrájame na dlhé slíže a napichneme na drevené špajdle. Opečieme na oleji, osolíme, okoreníme a obalíme v sezame. Do polievky zamiešame 1 PL créme fraiche a rozmixujeme. Podávame s kuracími špízmi. 370 kcal

Mrkvová polievka
Zdroj: shutterstock

Olovrant: 1 müsli tyčinka bez cukru 130 kcal

Večera: Paradajková omeleta

V miske vymiešame 2 vajcia s 2 PL mlieka, dochutíme. Nakrájame 2 paradajky a pol cibule a opečieme na 1 ČL oleja. Zalejeme vajcami a necháme stuhnúť. 270 kcal

2. deň 

Raňajky: Šunkový chlebík

Potrieme 2 plátky celozrnného chleba 2 PL tvarohu a obložíme 2 plátkami šunky. 320 kcal

Obed: Karfiolová polievka

Nakrájame 300 g karfiolu na menšie ružičky. Nasekáme 1 šalotku a pol cesnaku nadrobno a spolu s karfiolom opečieme na 1 ČL masla. Posypeme 1 ČL múky a opražíme. Zalejeme 125 ml mlieka a 125 ml zeleninového vývaru a pod pokrievkou varíme 20 minút. Dochutíme soľou a muškátovým orieškom a podávame posypané 2 nakrájanými a opraženými plátkami slaniny. 240 kcal

Karfiolová polievka
Zdroj: shutterstock

Olovrant: 200 g jogurtu a 1 PL medu 140 kcal

Večera: Mäsová panvička

Na 1 ČL oleja opečieme 150 g mletého morčacieho mäsa. Osolíme a okoreníme. Nakrájame pol cibule a 1 baklažán a pridáme k mäsu. Opečieme a pridáme 5 PL sekaných paradajok z konzervy. Prehrejeme. 300 kcal

3. deň 

Raňajky: Jablková kaša

Uvaríme 50 g ovsených vločiek v 150 ml mlieka. Posypeme 1 jablkom. 320 kcal

Obed: Brokolicová polievka

Nakrájame 150 g brokolice na ružičky. Očistíme 100 g zemiakov a 1 šalotku a nakrájame na malé kocky. Opečieme na 1 ČL oleja a zalejeme 250 ml zeleninového vývaru. Varíme asi 10 minút, potom rozmixujeme. Uvaríme 60 g cestovín tortelloni. Opečieme 1 PL mandľových lupienkov nasucho a 25 g varenej šunky nakrájame na rezančeky. Polievku dochutíme soľou a korením a podávame s cestovinami tortelloni, so šunkou a s mandľami. 340 kcal

Brokolicová polievka
Zdroj: shutterstock

Olovrant: 3 kukuričné chlebíky a 40 g čerstvého syra 170 kcal

Večera: Rybací tanier

Nakrájame 200 g lososa a opečieme na 1 ČL oleja. Osolíme a okoreníme. V osolenej vode uvaríme 150 g brokolice. Zmiešame s lososom, 2 vetvičkami kôpru a 3 PL kyslej smotany. Dochutíme soľou a korením. 320 kcal

4. deň 

Raňajky: Lososový chlebík

Potrieme 2 plátky celozrnného chleba 2 PL čerstvého syra a obložíme 50 g údeného lososa. 320 kcal

Obed: Fazuľový hrniec

Zlejeme polovicu nakladanej bielej fazule v slanom náleve. Nakrájame pol červenej papriky a 30 g salámy. Nakrájame 1 jarnú cibuľku. Svetlú časť spolu s paprikou opečieme na 1 ČL oleja. Zalejeme 250 ml zeleninového vývaru a varíme 15 minút. Po 10 minútach pridáme salámu a fazuľu. Dochutíme soľou, korením a papričkou čili. Posypeme zelenou vňaťou z cibuľky. 260 kcal

Fazuľový hrniec
Zdroj: shutterstock

Olovrant: 2 mrkvy, 80 g hummusu 120 kcal

Večera: Šošovicový šalát

Zmiešame 150 g varenej šošovice s pol čakanky, so 100 g paradajky nakrájanej na kocky a s 50 g šunky. Pokvapkáme 3 PL zálievky vinaigrette, osolíme a okoreníme. 360 kcal