Ak sa snažíte zhodiť zopár kíl alebo chcete začať zdravšie jesť, tieto raňajky sú skvelou voľbou. Sú chutné, sýte a veľmi zdravé. Mňam!

Ak potrebujete schudnúť pár kíl a najlepšie bez mučivého hladovania, oplatí sa venovať viac pozornosti najdôležitejšiemu jedlu dňa - raňajkám. To, čo si ráno dáte na tanier, ovplyvní hladinu cukru v krvi, teda to, ako rýchlo vám opäť začne škvŕkať v žalúdku. Začnite preto deň jedlom, ktoré túto hladinu udrží na optimálnej úrovni. Správnou voľbou je jogurt s ovsenými vločkami a ovocím.

Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock

Viacerí výživoví poradcovia tvrdia, že zdravé raňajkové menu má obsahovať ovsené vločky. Okrem toho, že sa v nich skrýva veľa dôležitých látok potrebných pre správne naštartovanie tela do nového dňa, pomôžu aj efektívne spáliť tukové vankúšiky najmä v oblasti bruška. A to je veľmi dobrá správa, však?

Ovsené vločky sú zdrojom komplexných sacharidov, ktoré vás spoľahlivo zasýtia. Obsahujú vlákninu, ktorá prospieva tráviacej sústave. Bielkoviny sú nevyhnutné pre správny rast vlasov, svalov a nechtov. Vitamíny skupiny B sú nevyhnutné pri fungovaní nervovej sústavy a metabolizmu. Železo pomáha predchádzať anémii. Ovsené vločky obsahujú aj ďalšie minerály ako zinok, horčík či selén. Hotová bomba pre zdravie!

Ovsené vločky + jogurt = dokonalá kombinácia!

Ak chcete obmedziť pečivo na raňajky, neváhajte a ochutnajte kombináciu ovsených vločiek s jogurtom a ovocím. Nám to zachutilo tak, že si bez týchto raňajok už svoj deň ani nevieme predstaviť!

Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock

Čo potrebujete?

>>> 1 biely jogurt

>>> 2-3 PL ovsených vločiek

>>> ľubovoľné ovocie (kombinácia banánu, kiwi a pomarančov je MŇAM! Jablko so škoricou = dvakrát mňam!)

>>> štipka škorice

Ako na to?

Nie je nič jednoduchšie! Nakrájajte rôzne druhy ovocia, zmiešajte s jogurtom, pridajte ovsené vločky a posypte štipkou škorice. Môžete ochutiť medom alebo javorovým sirupom, ľanové semienka či pšeničné otruby. Fantázii sa medze nekladú. Dobrú chuť!

Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock

Ak vám ovsené vločky viac chutia v podobe ovsenej kaše, vyskúšajte tento raňajkový recept:

Príprava diétnej ovsenej kaše sa príliš nelíši od tej bežnej. Zhruba 5-6 polievkových lyžíc ovsených vločiek uvarte v nízkotučnom mlieku (10 polievkových lyžíc).  Môžete vyskúšať aj kombináciu 5-6 PL ovsených vločiek + 5 PL mlieka + 5 PL vody.

V stredne veľkom hrnci nechajte zovrieť mlieko a vodu s ovsenými vločkami. Potom znížte plameň, prikryte hrniec a varte asi 5 minút, aby vločky zmäkli. Nechajte vychladnúť, prelejte do misy a posypte kašu kúskami obľúbeného ovocia (napríklad banánmi a bobuľovitým ovocím).

Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock

Prečo sa to oplatí vyskúšať

Miska ovsenej kaše s ovocím obsahuje dostatočné množstvo vlákniny a kalórií, s ktorými vydržíte sýti až do obeda. Na rozdiel od sladkých raňajok, porciu ovsenej kaše s ovocím trávi žalúdok dlhšie a výživné látky sa vstrebávajú do krvi oveľa pomalšie.

Ovsená kaša sa navyše postará o kontrolované vstrebávanie sacharidov. Ak ich zjete na raňajky, telo ich využije na svoje fungovanie a neodkladá si ich v podobe tukov, ako keď kašu zjete večer.

Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock

Vyskúšajte aj tento tip

Ak chcete ovsenú kašu skombinovať s bielkovinami, pridajte do nej 1-2 PL gréckeho jogurtu. Môžete si ju posypať aj mandľami či orechmi, ktoré obsahujú zdravé tuky a vitamíny. Vaše zmysly poteší aj kakaový prášok či škorica. Mňam!

Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock

Stále váhate? Tak čítajte toto!

>>> Vedci dokázali, že ľudia, ktorí jedia okolo 11g vlákniny denne, majú oveľa menší sklon k nadváhe.

>>> Navyše, ak pridáte dostatočné množstvo ovsenej vlákniny do jedálnička, budete chudnúť rýchlejšie, pretože ovos potláča chuť do jedla.

>>> Jedna miska ovsených vločiek obsahuje až 4,6 gramu rezistentného škrobu, čo je druh vlákniny, ktorý funguje ako urýchľovač metabolizmu a posilňuje spaľovanie tukov.

>>> Pôsobia blahodarne aj na naše trávenie, pretože eliminujú baktérie v črevách a znižujú v hladinu pH v tráviacom systéme.

>>> Ideálne je dať si ich na raňajky, dodajú vám energiu na celé dopoludnie a nebudete cítiť hlad. Ak si nepotrpíte na ovsenú kašu, skúste napríklad ovsené sušienky. 

>>> Predchádzajú zápche.

>>> Znižujú riziko srdcovo-cievnych chorôb.

>>> Znižujú tvorbu cholesterolu.

>>> Tmia zvýšenú činnosť štítnej žľazy.

Zdravé raňajky sú základ.
Zdroj: Shutterstock