Ani herečka Reese Witherspoon sa v snahe udržať si dokonalú postavu nevyhla rôznym diétam. Vyberala si však veľmi opatrne. "U mňa bezmäsitá diéta neprichádza do úvahy," priznala Reese Witherspoon. "Milujem hamburgery, fašírky, nakladané jedlá. Môj diétny poradca zostavil jedálniček podľa mojich požiadaviek. A fungovalo to!"

Drastické diéty jej nič nehovoria. "Občas sa stane, že poruším všetky pravidlá a zjem to, na čo mám práve chuť. Ak z toho náhodou priberiem, vždy sa vrátim k svojej účinnej diéte. Keď som ju skúšala prvýkrát, chcela som zhodiť štyri kilá za týždeň, nakoniec z toho bolo päť," prekvapuje Reese. To je skvelý výsledok, čo poviete?

Základom tejto diéty je málo prijatých kalórií - na raňajky je povolených 200-250, na desiatu a olovrant 100-150, na obed a večeru 300-350.


Raňajky

Tvarohovo-hruškový sendvič

2 celozrnné hrianky natreté tvarohovým krémom

+ 1 hruška

+ biely jogurt

ALEBO

Šunkový sendvič

2 celozrnné hrianky natreté horčicou alebo chrenom

+ 2 ks chudej šunky

+ 2 plátky nízkotučného syra

ALEBO

Müsli s kiwi

2 kiwi nakrájajte na kocky, vmiešajte do bieleho jogurtu a pridajte 2 PL ovsených vločiek.


Desiata a olovrant

Vyberte si 1 zo zoznamu:

1 jablko

2 dl jablkového džúsu

1 ks celozrnnej hrianky natretej horčicou + 1 plátok syra

smoothie z 1,5 dl mlieka, 1/2 banána, 4 PL čerstvej citrónovej šťavy


1. DEŇ

OBED

Kelová polievka s mäsovými guľkami

Zmiešajte 25 dkg chudej šunky + mleté mäso + 3 PL tvarohu + 2 PL rozdrvenej celozrnnej žemle + soľ + korenie + 1 ČL horčice.

Nechajte chvíľu odstáť, vytvarujte guľky, na panvici zohrejte 1/2 ČL oleja a upečte ich. Keď získajú krásnu červenú farbu, vyberte ich a polovicu si odložte na večeru.

Očistite a nakrájajte 1 cibuľu, 30 dkg kelových lístkov a 2 mrkvy. Mrkvu s cibuľou poduste, pridajte 1 PL paradajkového pretlaku a kel, podlejte 3 dl mäsového vývaru. Priveďte do varu a na strednom ohni varte ďalších 20 minút. Na konci pridajte mäsové guľky.

Počet kalórií: 350

VEČERA

Mäsové guľky s kapustou

Z 15 dkg kyslej kapusty nechajte odkvapkať šťavu, položte na tanier a obložte mäsovými guľkami z obeda. Môžete si dať aj krajec celozrnného chleba.

Počet kalórií: 300


2. DEŇ

OBED

Zemiakovo-brokolicový tanier

Uvarte 25 dkg menších zemiakov v osolenej vode. Keď sú mäkké, vyberte ich z vody a ošúpte. Očistite, nakrájajte 1 červenú cibuľu a na 1 ČL oleji speňte dozlatista. Pridajte zemiaky, krátko opečte, vložte k nim brokolicu podusenú na polomäkko. Dochuťte korením a soľou.

Počet kalórií: 350

Zemiakovo-brokolicový tanier
Zemiakovo-brokolicový tanier
Zdroj: Kiskegyed

Večera

Cviklový sendvič

Upečte 2 ks toastového chleba a nechajte vychladnúť. Zmiešajte 12 dkg mletého hovädzieho mäsa s 1 nadrobno nakrájanou cibuľou, soľou a korením. Natrite zmes na hrianky. V miske nakrájajte 10 dkg octovej cvikly, posypte čerstvou pažítkou, pokvapkvajte olivovým olejom.

Počet kalórií: 300


3. DEŇ

OBED

Mleté mäso s pórom a ryžou

Očistite a nakrájajte 1 cibuľu, speňte ju na oleji dozlatista. Pridajte 12 dkg mletého mäsa a opečte do biela. 25 dkg póru nakrájajte na krúžky a pridajte k mäsu. Osoľte a podlejte 20 dl mäsového vývaru. Uveďte do varu a pridajte 3 dkg ryže. Stíšte oheň, zakryte pokrievkou a varte ďalších 15 minút. Keď ryža zmäkne, primiešajte 5 dkg strúhaného syra.

Počet kalórií: 350

VEČERA

Teplý šunkový sendvič

Polovicu bagety natrite horčicou, pridajte 5 dkg chudej šunky, 5 dkg nízkotučného syra a 1 na kocky nakrájanú paradajku. Vložte do rúry na 5 minút, aby sa syr jemne roztopil.

Príloha: 10 dkg kyslých uhoriek

Počet kalórií: 300


4. DEŇ

OBED

Kelové fašírky

15 dkg mletého mäsa okoreňte a osoľte, pridajte 1 PL tvarohu a 1 PL ovsených vločiek. Mäsové pagáčiky upečte na horúcom oleji do červena. Vyberte ich a uložte na teplé miesto.

Očistite a nakrájajte 1 cibuľu a 30 dkg kelu. Poduste na oleji a okoreňte, pridajte 5 PL vody a varte pod pokrievkou. Podávajte s fašírkami.

Počet kalórií: 350

VEČERA

Reďkovkový šalát s hriankou

Zmiešajte 10 dkg jogurtu so soľou, korením, 1 ČL olivového oleja, 1 strúčikom cesnaku. Očistite a nakrájajte 1 mladú cibuľku a vykrojte dužinu pomaranča. Nastrúhajte a osoľte 20 dkg čiernej reďkovky, nechajte, nech pustí trochu šťavy. Tú vylejte a zvyšok pridajte do dressingu z cibule a pomaranča. Obložte misku šalátovými lístkami a vložte do nej pripravený reďkovkový šalát. Podávajte s 1 ks opečenej hrianky.

Počet kalórií: 350


5. DEŇ

OBED

Tekvicový tanier

Na 1 ČL oleja speňte 1 nakrájanú cibuľu dozlatista, pridajte 10 dkg mletého hovädzieho mäsa a pečte do biela. Ochuťte korením, soľou a štipkou sušenej majoránky. Očistite a nakrájajte na kocky 25 dkg tekvice. Pridajte ju k mäsu s 10 dkg paradajkového pretlaku a 15 minút poduste pod pokrievkou. Natrúhajte 5 dkg syra feta, odstráňte pokrievku a posypte ním hotové jedlo. Nechajte 5 minút odstáť, aby sa syr roztopil.

Počet kalórií: 350

VEČERA

Praženica s pažítkou a toastmi

Rozbite 2 vajcia, zmiešajte so štipkou soli, korením, 2 PL pažítky a 3 PL mlieka. Na malej panvici za stáleho miešania pripravte praženicu. Podávajte s 2 pečenými toastmi a 2 kyslými uhorkami.

Počet kalórií: 300