Nicole vraví, že až do svojich vysokoškolských čias vážila 55 kíl pri výške 176 centimetrov. „V roku 2002 sa mi narodila dcéra a počas tehotenstva som pribrala devätnásť kíl, no už mesiac po pôrode som mala svoju pôvodnú váhu 62 kilogramov. Roky plynuli, dcéru som vychovávala sama, pracovala som, študovala druhú vysokú školu a toto tempo sa podpísalo aj na mojom zdravotnom stave,“ vysvetľuje húževnatá žena.

Prišli zdravotné problémy

Zdroj: archív Nicole Giller

Keď mala Nicole 35 rokov, dohnalo ju jej životné tempo a začala sa liečiť na srdcovú arytmiu, na ktorú užívala aj lieky. Podľa jej slov šla ručička váhy pomaličky hore. „K tomu, samozrejme, prispeli aj iné faktory, ako napríklad pomalší metabolizmus spojený s vyšším vekom a podobne.“ Zároveň priznáva, že mala nesprávne stravovacie návyky, a to najmä v počte jedál za deň a niektoré dni aj v ich skladbe. „Raňajky som nikdy nevynechávala, lebo ich považujem za základ dňa, no potom som jedla obed až veľmi neskoro a na večeru som si zvykla dať jedlo, ktoré nebolo asi tou najlepšou voľbou pred spaním, ako sú údeniny, pizza alebo pečivo.“

Zostala úplne bez pohybu

Postupne sa z váhy 62 kíl dostala na váhu 79,5 kilogramu. „Niekto si možno povie, že to nie je tak veľa, a fakt je, že pri mojej výške tie nadbytočné kilá neboli až také viditeľné, ale necítila som sa dobre.“ Netrvalo dlho a jej kedysi štíhle telo začalo zadržiavať vodu. „Obliekala som si veľkosti L až XL a začalo mi vadiť, že si nemôžem obliecť to, čo kedysi, že sa na dovolenke neodvážim spraviť si fotku v plavkách.“ Ďalší zlom nastal, keď si v novembri 2020 zlomila nohu a zostala úplne bez pohybu, doma na home office. Vtedy si Nicole jednoducho sľúbila, že keď bude mať nohu v poriadku, musí zapracovať na tom, aby schudla. Motiváciou jej bola susedka, u ktorej videla evidentný úbytok na váhe. „Povedala mi všetko o vyváženej strave a tam sa to začalo,“ vysvetľuje Nicole.

Zdroj: archív NicoleGiller

Jedla viac ako predtým

A tak sa začala viac zaoberať vlastnou stravou. „Jedla som podľa jedálneho lístka, ktorý bol nastavený na určitý denný kalorický príjem. Treba však povedať, že v čase, keď som zmenila stravovacie návyky, som nemohla vykonávať žiadnu fyzickú aktivitu, keďže sa mi hojila zlomenina.“ Nicole vysvetľuje, že jedálny lístok zahŕňal takmer všetky jedlá a ingrediencie, ktoré jej vyhovovali a chutili. „Jedla som štyrikrát denne s časovými odstupmi asi dve až tri hodiny. Postupne som na váhe videla výsledky. S chudnutím som začala 11. januára 2021. Chudla som postupne, nie radikálne, a pritom som jedla oveľa viac ako predtým. Keď si ľudia v okolí všimli môj úbytok na váhe, začali sa pýtať, čo robím, či nič nejem. Povedala som im, a hovorím to dodnes, že som začala veľa jesť,“ smeje sa.

Čokolády sa nevzdala

Po prvom mesiaci sa Nicolina váha pohla smerom dolu o necelých 5 kíl. „Mojím cieľom bolo 68 kilogramov. Je pravda, že som jedla, aj keď som nebola hladná. Veľa cestujem, tak aby som dodržala denný počet jedál, ktorý bol v mojom prípade štyri, chystala som si raňajky, desiatu a niekedy aj obed do lietadla. Viaceré kamarátky som motivovala a páčilo sa im, ako sa stravujem. Je pravda, že zo začiatku bolo náročné vážiť si jedlo, všetko si chystať, ale po mesiaci som už presne vedela, čo a koľko. Nevzdala som sa ani čokolády, ktorú mám veľmi rada.“ Bývalá baletka mala po troch mesiacoch, teda v apríli 2021, úbytok na váhe 9,5 kilogramu.

Zdroj: archív NicoleGiller

Našla pevnú vôľu

Keď mala nohu zotavenú, rozhodla sa zaradiť aj pohyb a začala s chôdzou. „Začala som chodiť 5 až 15 kilometrov rýchlej chôdze denne. Chodím dodnes, síce nie pravidelne, ale chodím. Z priemerného času takmer 11 minút na kilometer v apríli 2021 som sa dostala na priemerných 8 minút na kilometer v súčasnosti.“ Sama o sebe hovorí, že je veľmi aktívny človek s pozitívnym prístupom k životu. „Teší ma, že som v sebe našla pevnú vôľu a skúsila to s chudnutím. Výsledok vidieť na fotkách. Svoju plánovanú cieľovú váhu som dosiahla koncom mája, keď som vážila 67,8 kilogramu, čo znamenalo úbytok 12 kíl za 4 a pol mesiaca. V stravovaní pokračujem aj naďalej, čo znamená, že stále jem štyrikrát denne, popritom si doprajem čokoládu a pohár suchého bieleho vína. Dokonca na raňajky každý deň zjem štyri až šesť krajcov chleba, nad čím mnohí len krútia hlavou, ale mne to tak vyhovuje,“ hovorí spokojne.

Neobmedzuje sa

Zdroj: archív Nicole Giller

Keďže veľa cestuje do Španielska, rokmi sa časovo nastavila na spôsob a čas jedla, aký je v južných prímorských krajinách. „To znamená, že raňajkujem medzi 9. až 10. hodinou, desiatujem medzi 12. až 13. hodinou, obedujem okolo 15. hodine a olovrantujem okolo šiestej večer. Ak neskôr pociťujem hlad, dám si ešte niečo malé. Momentálne som na váhe 59 kíl, ktorú si udržiavam bez radikálneho obmedzovania,“ povzbudzuje tak každého k úprave jedálneho lístka. Nicole podľa vlastných slov musela kompletne vymeniť šatník, keďže sa dostala na konfekčnú veľkosť XS až S, ale zároveň s úsmevom konštatuje, že kúpa nového oblečenia poteší každú ženu. S poklesom váhy prišli aj iné benefity. „Zlepšil sa mi zdravotný stav a po rokoch dokonca takmer neviem, čo znamená mať migrénu, s ktorou sa už pár rokov pasujem,“ dodáva na záver.

Fotky Nicole a jej úžasnej premeny nájdete v našej galérii