Buďme k sebe úprimné. Dobrému jedlu je niekedy veľmi ťažké odolať a v noci je to ešte o čosi zložitejšie. Máme pocit, že keď nás nikto nevidí, nie je to taký veľký prehrešok. Naše telo však nerobí rozdiely medzi tým, či jeme v tmavej miestnosti alebo nie. Nočné nájazdy na chladničku by mali byť pre nás jednoducho tabu. Ak vás však predsa len premôže večerný hlad, existuje viacero potravín, ktoré si môžeme dopriať bez výčitiek svedomia. A to je veľmi dobrá správa.

Tvaroh

Vedeli ste, že tvaroh obsahuje kazeín? Ide o proteín, ktorý naše telo trávi veľmi pomaly, a preto je táto potravina ideálna na konzumáciu pred spaním. Stačí zjesť aj malé množstvo a máte pocit, že ste najedená. Dokonalé, nie? 

Tvaroh dodá energiu
Tvaroh dodá energiu
Zdroj: Shutterstock

Grécky jogurt

Jogurt môžeme tiež zaradiť medzi perfektnú večernú maškrtu. Najlepšou voľbou je grécky jogurt, a to vďaka vysokému obsahu bielkovín. Ešte pozitívnejší je fakt, že takýto druh má málo tukov a ešte menej cukrov. Pokojne si ho dochuťte aj ovocím a budete mať zdravú a chutnú neskorú večeru.

Beautiful young woman eating yogurt at home.
Beautiful young woman eating yogurt at home.
Zdroj: iStockphoto

Hummus

Ak si viete doma pripraviť túto skvelú pochúťku z cíceru, máte vyhraté. Hummus je skvelým zdrojom bielkovín, takže pokiaľ vás premôže večerný hlad, namočte si kúsky mrkvy alebo celeru do hummusovej nátierky a nemusíte sa báť hladu či kíl navyše.

Domáci hummus chutí najlepšie.
Domáci hummus chutí najlepšie.
Zdroj: Shutterstock

Popcorn

Toto ste možno netušili, ale popcorn je naozaj bezpečná večerná potravina. Nemáme však na mysli ten, ktorý si pripravíte z vrecka v mikrovlnke. Takýto popcorn je plný soli a masla. Dajte prednosť kukurici, ktorú si premeníte na maškrtu priamo u vás na panvici. Ochuťte ju bylinkami, cesnakom alebo čili a môžete mať nezvyčajnú pochúťku, z ktorej určite nepriberiete.

Prečo v manželstve priberáme?
Prečo v manželstve priberáme?
Zdroj: Shutterstock
 


Vajíčka

Vedeli ste, že jedno vajce obsahuje iba 75 kalórií? Má však množstvo bielkovín, ktoré vás zasýtia na dlhší čas, čím sa vajce stáva perfektnou potravinou na zahnatie večerného vlčieho hladu.

Pick eggs from the refrigerator
Pick eggs from the refrigerator
Zdroj: iStockphoto

Zelenina

Zelenina je známa zdravá alternatíva čipsov či iných zdraviu škodlivých večerných pochúťok. Mnohé druhy zeleniny vás zasýtia po celý večer i noc, a tak už nebudete mať potrebu siahnuť po ďalšej maškrte. Pripravte si vopred kúsky zeleru, mrkvy alebo chutný šalát a akonáhle vás prepadne večerný hlad, hor sa naňho!

Tieto potraviny môžete jesť kedykoľvek.
Tieto potraviny môžete jesť kedykoľvek.
Zdroj: Shutterstock

Banány

Ak máte radšej ovocie ako zeleninu, odporúčame vám vyskúšať najmä jeden druh, a to banány. Obsahujú síce viac kalórií, ale pokiaľ chcete mať dobrý spánok, určite po nich siahnite. Vďaka magnéziu sa budete cítiť zrelaxované a melatonín sa postará o to, aby ste boli pred spaním naozaj unavené. Vyhnite sa jablkám, pretože ich šupa obsahuje veľa vlákniny, vďaka ktorej sa vám naštartuje trávenie, a to tesne pred spaním isto nechcete.

Raw Organic Bunch of Bananas
Raw Organic Bunch of Bananas
Zdroj: iStockphoto