Cvičenie nie je vždy iba o chudnutí. Mnoho ľudí to robí preto, že ich to napĺňa, podporuje to ich zdravie či už fyzické alebo psychické a v konečnom dôsledku je to dobré aj na odreagovanie. Ak je však hlavným dôvodom vášho cvičenia práve chudnutie, potom by ste mali spozornieť.

Podľa expertov totiž spálite najviac kalórií vtedy, ak pôjdete do posilňovne ráno, ešte pred raňajkami. Logika toho je celkom jednoduchá. Ak totiž cvičíte pred tým, než vaše telo prijme nejaké kalórie, bude spaľovať už uložené tuky a práve to je to, čo potrebujete.

Dilema rozlúsknutá: TOTO je najlepší čas na raňajky!
Dilema rozlúsknutá: TOTO je najlepší čas na raňajky!
Zdroj: Shutterstock

Ďalších pozitívom je fakt, že telo vie lepšie spracovávať inzulín, ak cvičíte na prázdny žalúdok, a to zase napomôže tomu, aby ste sa vyhýbali chorobám so srdcom alebo cukrovke.

Experti zistili všetky tieto informácie vďaka štúdii, ktorú robili na tridsiatich obéznych mužoch a tí, ktorí cvičili pred raňajkami spaľovali výrazne viac kalórií.

Dilema rozlúsknutá: TOTO je najlepší čas na raňajky!
Dilema rozlúsknutá: TOTO je najlepší čas na raňajky!
Zdroj: shutterstock

„Skupina, ktorá cvičila predtým, než raňajkovala, spálila oveľa viac kalórii a ich telá oveľa lepšie reagovali na inzulín. Čo je priam šialené, pretože obidve skupiny vážili približne rovnako. Jediný rozdiel medzi nimi bol v tom, že inak načasovali svoje raňajky,“ dodal tréner Javier Gonzalez.

Ak sa teda snažíte schudnúť, máme pre vás dobrú radu. Možno by stálo za to, aby ste sa snažili zacvičiť si hneď ráno pred raňajkami. Dajte si však pozor na to, aby ste si po cvičení dali zdravé jedlo a zbytočne sa neprepchali nejakou rýchlou voľbou.

Dilema rozlúsknutá: TOTO je najlepší čas na raňajky!
Dilema rozlúsknutá: TOTO je najlepší čas na raňajky!
Zdroj: Shutterstock