Sú skvelým zdrojom draslíka, ktorý zabezpečuje fungovanie nervov a svalov a sú plné minerálnych látok a vitamínov. Obsahujú aj veľa mangánu, ktorý je potrebný pre zdravé kosti a dobrý metabolizmus. Navyše skvele chutia, zasýtia a môžu byť zdravšou voľbou pri neodolateľnej chuti na sladké. Každý odtieň zrelosti však vášmu zdraviu prospieva inak.  

1 Zelené banány

Nemusíte sa ich báť. Zelené banány vám pomôžu s vysokou hladinou cukru v krvi. Majú nízky glykemický index, takže sú skvelou maškrtou pre tých, ktorí si musia strážiť hladinu cukru. Pomáhajú aj pri prevencii a liečbe hnačky.  

2 Žltozelené banány

Sú skvelým pomocníkom na zahnanie chúťok na sladké, pretože mladé a takmer zelené banány dokážu zasýtiť na dlhší čas. Pomáhajú udržať zdravú hladinu cukru v krvi, sú plné vlákniny, takže vám pomôžu s pravidelným vyprázdňovaním a prospievajú dobrým baktériám v tele.

I'm like a monkey with a banana...
I'm like a monkey with a banana...
Zdroj: iStockphoto

3 Sýtožlté banány

Pre väčšinu ľudí je toto ideálna farba banánu. Šupka ide ľahko dole a nie sú príliš sladké ani mäkké. Naše telo ich vie najlepšie stráviť. Obsahujú antioxidanty, ktoré vás chránia pred chorobami.

4 Fľakaté banány

Tiež obsahujú dôležité antioxidanty a sú prospešné pre pacientov, ktorí bojujú s nádormi. Tmavé bodky na banánoch znamenajú, že pomáhajú ničiť abnormálne bunky v tele, ktoré sú známe tým, že spôsobujú rakovinu. Vyhnite sa im však, ak si potrebujete strážiť príjem cukru, lebo sú príliš sladké.

5 Hnedé banány

Sú najmäkšie a najsladšie. Obsahujú veľa tryptofánu, ktorý znižuje stres a úzkosť a tiež minerálov, ktoré sú prospešné pre svaly a kosti. Takže nabudúce, keď sa budete cítiť veľmi vystresovaní, alebo budete chcieť siahnuť po cvičení po zdravej maškrte, dajte si poriadne zrelý banán.