Strava: Začnite v kuchyni 

Pozor na sladkosti
Hoci viete, že spracovaný cukor je škodlivý, neodpustíte si sladkú dobrotu. Dôležitou otázkou je, ako často to býva. Ak pravidelne, niekoľkokrát za deň, je to veľmi nezodpovedné k vášmu zdraviu. No nie je cukor ako cukor. Ovocie obsahuje nielen prírodný cukor, ale aj vlákninu, ktorá prispieva k pomalšiemu vstrebávaniu cukru.

Konzumácia rýb
Ak je to možné, konzumujte ryby dvakrát týždenne. Omega-3 mastné kyseliny zo sleďov, z lososa alebo makrely udržiavajú žily, nervy, srdce a telo v kondícii. Okrem iných výhod môžu dokonca predchádzať depresívnym náladám.

Nahraďte maslo avokádom
Ak sa avokádo nenachádza vo vašom jedálnom lístku, zmeňte to. Je považované za bohatý zdroj vlákniny, zdravých tukov a živín. Obsahuje napríklad draslík, horčík či vitamín A a E. Tak neváhajte nahradiť chlieb s maslom za zdravší variant s roztlačeným avokádom. Zároveň radšej siahnite po celozrnnom pečive. Má vyšší obsah vlákniny, preto aj rýchlejšie zasýti ako klasické biele pečivo.

Nahraďte maslo avokádom
Nahraďte maslo avokádom
Zdroj: shutterstock

Zdravá káva
Ak ste milovníčkou kávy, potešíme vás. Káva nie je pre ľudský organizmus škodlivá, ale, naopak, vhodná. Niektoré štúdie dokonca tvrdia, že ak vypijete tri až päť šálok kávy denne, môžete si predĺžiť život. No ak má byť tento životobudič zdravý, nedávajte si doň cukor, mlieko, šľahačku alebo hocijakú inú príchuť. Čistá čierna káva, ktorá má minimum kalórií, dokáže priaznivo pôsobiť na organizmus.

Zdravá káva
Zdravá káva
Zdroj: shutterstock