Aj vy robíte po jedle tieto časté chyby? Keď zistíte, ako tým svojmu zdraviu škodíte, hneď s tým prestanete.

Kvôli večnému nedostatku času chceme mať všetko rýchlo za sebou a vrhnúť sa na ďalšie úlohy. Často to nie je inak ani s jedením. Nahádžeme do seba zopár hltov a ani si neuvedomíme, kedy sme čo zjedli. A najmä - po jedení sa často dopúšťame nasledujúcich chýb:

1. Sprcha

Ak si po výdatnom jedle doprajete horúci kúpeľ či sprchu, teplota vášho tela sa trochu zvýši. Na to, aby sa organizmus s touto zmenou vysporiadal, "posiela" viac krvi do kože, čím sa môže narušiť proces trávenia a spomaliť metabolizmus. Najlepšie je, ak so sprchou po jedle počkáte aspoň 30 minút.

Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Zdroj: Shutterstock

2. Pitie čaju

Mnohí ukončia dobrý obed alebo večeru horúcim čajom, nie je to však najlepší nápad. Tento na prvý pohľad nevinný nápoj narúša vstrebávanie železa a ďalších minerálnych látok. Práve preto ľudia, ktorí trpia nedostatkom železa v krvi, by sa mali aspoň hodinu po jedle vyhýbať pitiu čajov. Káva s pohárom vody môže byť lepším riešením.

Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Zdroj: Shutterstock

3. Spánok

Mnohí sú presvedčení, že krátky spánok po jedle pôsobí na telo zázračne, prospieva tráveniu a pomáha predchádzať priberaniu. Ak si tiež radi doprajete "šlofíka" bezprostredne po jedle, nemali by ste zabúdať aj na jeho negatívne následky - napríklad na nadmernú tvorbu žalúdočnej kyseliny, nafukovanie či pálenie záhy. Vedci tiež tvrdia, že spánok po obede alebo večeri zvyšuje riziko infarktu. Najlepšie urobíte, ak po jedle počkáte aspoň hodinku-dve a až potom si na chvíľu zdriemnete. A platí to aj po jedení pred nočným spánkom.

Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Zdroj: Shutterstock

4. Tréning

Odborníci neodporúčajú navštíviť fitko tesne po jedle. Okrem toho, že vám plný žalúdok spôsobí nepríjemné štikútanie, môže vás prekvapiť aj nutkanie na vracanie či kŕče. Príčinou je nahromadená krv, ktorá sa po jedení presúva do žalúdka, ale pri cvičení ho nutne potrebujú aj svaly. Tréning tak nebude mať žiadny účinok a navyše vám bude zbytočne zle. Ľahká prechádzka po jedle vám neuškodí, ale pred intenzívnejším cvičením nechajte žalúdok 2 hodiny nerušene tráviť.

Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Zdroj: Shutterstock

5. Fajčenie

Keďže trávenie si vyžaduje väčšie množstvo krvi, počas fajčenia po jedle sa do organizmu rýchlejšie vstrebú aj škodlivé látky. Tabak dokáže blokovať vstrebávanie vitamínov a minerálnych látok (vitamíny C a D či vápnik), takže zbytočne zjete zdravé jedlo, ak si krátko po ňom jednu zapálite. Najlepšie je odvyknúť si od fajčenia, ale ak to nedokážete, po jedle vždy počkajte aspoň 20 minút.

Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Mnohí robíme krátko po jedle týchto 5 chýb a ani netušíme, ako veľmi nám to škodí.
Zdroj: Shutterstock