Boj proti nadváhe

1. Správny pitný režim pomáha bojovať proti nadváhe. Dostatok tekutín totiž prispieva k správnemu fungovaniu metabolizmu a odvádzaniu toxických látok z tela.

Ženské telo sa ľahšie dehydruje

2. Ženský organizmus sa dehydruje oveľa ľahšie ako mužský. Má menší podiel vody v svaloch a pri záťaži si ženské telo musí brať viac vody z obehu.

Pred športom sa nemá piť? Omyl!

3. Nie je pravda, že pred športom by sa nemalo piť. Pred telesnou aktivitou sa napite postupne niekoľkokrát v menších objemoch (napr. 4 x 100 ml). Vhodným zdrojom tekutín je aj šťavnaté ovocie. Náročnú fyzickú aktivitu podporia nápoje sladené cukrom.

Káva dehydruje? Ďalší omyl!

4. Že káva dehydruje? Ničoho sa nebojte – najnovšie štúdie potvrdzujú, že pri bežnej konzumácii kávy (do 300 mg kofeínu – t. j. 5 šálok kávy) neprichádza k dehydratácii a kávu možno pokojne zarátať do celkového denného príjmu tekutín.

Horúčka

5. Pri horúčke treba piť viac, pretože horúčkovité stavy spôsobujú pokles vody v organizme.

Pozor na sladené nápoje

6. Dobre si rozmyslite, čo budete piť. Liter sladenej limonády je rovnako kalorický ako porcia bravčového rezňa! Základom pitného režimu je čistá neperlivá voda. Vhodné sú aj bylinkové čaje či riedené ovocné a zeleninové šťavy.

Bolesti, únava, zápcha

7. Nedostatočný príjem tekutín môže zapríčiniť bolesti hlavy, zvýšiť únavu, spôsobiť zápchu či nesústredenosť.

Toto je nebezpečné!

8. Nárazové pitie veľkého množstva tekutín je nebezpečné, pretože nadmerne zaťažuje obličky a srdce. Je dôležité piť pravidelne počas celého dňa.

Koľko piť?

9. Neexistuje žiadna striktná norma, koľko tekutín by sme mali prijímať. Ich potreba závisí od počasia, spotrebovanej energie v práci či pri športe, hmotnosti, veku a rozmanitosti stravy. Všeobecne však platí, že je ideálne vypiť aspoň 1,5 až 2 l tekutín denne, bez ohľadu na to, či je leto a či zima.

Stačí liter denne?

10. Vystačíte si s 1 až 1,5 l tekutín denne? Možno to nie je až taká tragédia, ak zvyšok do 2 l doplníte vodou prijatou v strave (mliečne výrobky, polievky, ovocie, zelenina). V lete však skúste predsa len vypiť o niečo viac.