Počas experimentálneho výskumu spočítali energiu, ktorú človek vydá pri najrôznejších typoch cvičení. Jednotkou v tomto vyšiel beh a skákanie cez prekážky. Počas týchto aktivít telo za hodinu spáli okolo 3 600 a 4 500 kilojoulov.

Intenzívnym hodinovým behom tak môžete spáliť až polovicu denného príjmu kalórií. Joga má síce na zdravie a pohybový aparát veľa pozitívnych vplyvov, ale pre chudnutie je málo vhodná. Spáli sa pri nej totiž len okolo 950 kilojoulov za hodinu.

Vedci z Mayo Clinic potvrdzujú, že pri snahe schudnúť, je ideálna kombinácia behu v teréne a cez prekážky.

Energetický výdaj po hodine pohybu:

1) Beh a skákanie - 3 600 až 4 500 kJ
2) Futbal - 3 150 až 3 920 kJ
3) Intenzívne plávanie - 3 000 až 3 720 kJ
4) Poklus - 2 535 až 3 160 kJ
5) Tenis a basketball - 2 440 až 3 045 kJ
6) Veslovanie na stroji - 1 830 2 280 kJ
7) Rýchla chôdza - 1 313 1 635 kJ
8) Power joga - 1 221 až 1 522 kJ
9) Taichi - 916 až 1 140 kJ
10) Hatha joga - 765 až 954 kJ