Už ste rezignovali na chudnutie s tým, že vám sa to jednoducho nemôže podariť? Možno len robíte niektorú z klasických diétnych chýb.


Jete málo, ale nie zdravo

Aj keď chudnete, mali by ste sa držať zásad správnej výživy. Keď budete jesť tri porcie denne vo veľkosti dlane, len tým rozhodíte svoj metabolizmus a v budúcnosti budete musieť čeliť nielen jo-jo efektu, ale aj zdravotným problémom.

Jedzte dosýta päťkrát za deň, jedlá nevynechávajte. Dôležité (nielen pre chudnutie, ale aj pre celkovú kondíciu) je to, čo si na tanier položíte. Doprajte telu veľa zeleniny, ovocia, strukovín a celozrnných potravín. Zabudnite na fast food aj polotovary.


Prijímate "tekuté" kalórie

Obmedzili ste tuky aj cukry, váš jedálniček je nabitý zeleninou a potravinami s nízkym glykemickým indexom - a stále nič? Zamyslite sa nad tým, čo pijete. Všetko okrem čistej vody a nesladenej kávy alebo čaju obsahuje kalórie. Počítajte s nimi.

Riešenie? Naučte sa piť kávu bez mlieka a cukru. Limonády, sirupy a alkoholické nápoje obmedzte na minimum alebo ešte radšej úplne vynechajte. Ak máte chuť na niečo extra, ideálne bude zeleninové smoothie. Tak dobre, aj ovocné. Ale pozor na cukor!

Nedarí sa vám schudnúť?
Nedarí sa vám schudnúť?
Zdroj: Shutterstock


Ste v strese

Iste, kto v dnešnej dobe nie je? Stres ale bohužiaľ u mnohých ľudí zvyšuje produkciu hormónov, ktoré majú na svedomí ukladanie tukov. Typické pre časovo vyťažených jedincov je aj záchvatové prejedanie a stravovanie sa v zhone.

Boj so stresom je beh na dlhú trať, ale prečo nezačať práve pri stravovacích návykoch? Ak môžete, jedzte s kolegami, rodinou alebo priateľmi - nie sami. Jedlo si vychutnávajte, dobre požujte a sústreďte sa na jeho chuť. Výsledok zaručený!


Vynechávate cvičenie

Väčšine z nás bohužiaľ len diéta nestačí. Aby ste zhodili kilá, mali by ste pravidelne vyrážať do fitka alebo von za športom. Nie je to nič nové: vďaka pohybu budete v lepšej telesnej i psychickej pohode a navyše si skvele vytvarujete postavu.

Ak cvičíte ako diví a štíhlejšia postava stále nikde, zamerajte sa na zloženie vášho tréningu. Jednostranná aktivita nefunguje - správne by ste mali striedať kardio, ako je beh alebo jazda na bicykli, s posilňovacími cvikmi (môže to byť aj pilates alebo joga).