Nevidím absolútne nič zlé na tom, keď si predsavzáme, že chceme byť v novom roku zdravší a cítiť sa lepšie. Teda aj to chudnutie je tu na mieste. Viete, čo by bolo horšie? Keby sme si to už nepriali. Lebo asi vtedy by sme to už vzdali, čo by bola veľká škoda. Čo však urobiť preto, aby sme budúci rok potrebovali schudnúť o niečo menej a boli čoraz viac spokojneší?

Pomaly ďalej zájdeš

Rozmýšľam, či tým správnym cieľom by malo byť v prvom rade chcieť schudnúť. Či by nebolo efektívnejšie, keby sme si želali štíhle a zdravé telo natrvalo. Tá úvaha je na mieste, lebo stanovenie cieľa je dôležité. Aby sme ho dosiahli, musíme najprv vedieť, čo chceme dosiahnuť. Myslím, že sa mi viac páči to chcenie byť trvalo štíhla a zdravá. Čo vy na to? Lebo vždy sa pýtam a keď teda už schudem, tak potom čo? Mnoho ľudí by povedalo “JO-JO efekt”.

Väčšinou sa snažíme schudnúť neprirodzene prirýchlo a to tempo nám proste nevydrží, tak ako pri všetkom, čo nám nie je prirodzené a psychicky nás deptá. Preto radšej pomalšie a postupne. Dať dole mesačne 3-4 kilá je super. To viete urobiť tým, že pravidelne cvičíte a normálne jete. Tým nor-málnym mám na mysli, že sa neprejedáte, obmedzíte sladké, a popritom nepotrebujete žiadne proteínové šejky, ani iné chudnúce produkty a už vô-bec nie si počítať kalórie. Zaraďte viac zeleniny do jedálnička a hlavne sa hýbte. Viete, čo je pri tejto pomalšej ceste dôležité? Že si to celé uvedomíte a zapíšete do hlavy ako nový návyk. Robíte to, čo chcete, cítite sa lepšie a nič vás nestresuje. Sami si udávate svoje tempo na ceste za zdravším ži-votom. Znie vám podozrivo jednoduché? A verte mi, že na tom nie je nič zložité. Veľakrát sa púšťame do krkolomných úloh, pritom to ide ľahšie. V celom zhadzovaní kíl je podstatné vytvoriť si nové návykym ktoré sa vám vryjú pod kožu natoľko, že už nebudete chcieť konať inak. Ani u mňa to nebolo iné. Dve tehotenstva si zamávali riadne s mojou hmotnosťou, čo som dávala dokopy dlhšie než dva roky. Výsledkom však je, že som stabil-ná. Nepriberám, neprejedám sa, mám chuť cvičiť, lebo je to môj život. Ne-chcela som len schudnúť, chcela som byť zdravá a štíhla.

Chcem to pre seba

Aby sa naše ciele stávali každým dňom viac a viac dosiahnuteľné, to ich sakra musíme chcieť. Nie len tak ledabolo, ale tak ozajstne. Poznáte tie túžby vychádzajúce odkiaľ si z vášho vnútra? Keď vám srdce po niečom piští a idete si za tým? To je ono. Musíte byť rozhodnutí, že to naozaj chce-te a nič vás v tom nezastaví. Keď sa aj udeje niečo, čo vám skríži cestu, tak vy sa postavíte a pôjdete ďalej, lebo to jednoducho chcete. Neexistuje iná možnosť. Vtedy viete, že je to celé o vás. Nechcete byť štíhlejší a zdravší kvôli deťom, alebo mužovi, či kvôli tomu, že ide leto. Chcete to kvôli sebe, lebo vy ste dôležití. Tak sa poriadne naštvite a choďte do toho. Žiad-ne tabletky, ani diéty vám nepomôžu. Práve naopak, z roka na rok zdegra-dujú vašu osobnosť natoľko, že sa už z toho nedostanete.

Tatiana Gernátová
Tatiana Gernátová
Zdroj: CVIČTE.SK

Cvič, čo ťa baví

Už jednoduchšie sa to nedá povedať. Pohyb patrí k zdraviu, bez pohybu ťažko udržíte telo v pohode a v kalorickom deficite. Čiže v stave, aby ste tie kilá opätovne nepriberali. Vidím obrovskú výhodu v časoch, v akých žije-me, pretože už bolo vynájdené všetko. Dnes máte na výber rôzne formy športových aktivít. Naozaj sa dá povedať, že od výmyslu sveta. Stačí, ak budete skúšať. Kto hľadá, ten nájde. To určite poznáte. Použite však svoj sedliacky rozum a stavte na aktvity, ktoré tu boli odjakživa a navyše stále fungovali. Napríklad chôdza, tak prirodzená pre nás. Sledujte si, koľko za deň prejdete. Cvičte funkčné cviky, ktoré pripravia vaše telo na správne používanie ho denne, a to pri akýchkoľvek aktivitách. Ak budete robiť pra-videlne drepy, tak sa vám to vryje pod kožu, že vás už ani nenapadne dví-hať niečo ťažké cez ohnutý chrbát. Využijete silu svojho tela a schopnosti k tomu, že danú vec zdvihnete cez drep tak, aby ste si neublížili. Kliky, výpa-dy, plank a iné, to všetko sú cviky, ktoré tu boli a vždy nám budú robiť do-bre. Ak ich budeme robiť dobre:) Preto sme aj video programy SUPER BODY postavili na cvičeniach, pri ktorých sa využíva váha vlastného tela a tréningy su zostavené s rozumom s ohľadom na to, čo vždy fungovalo. Základ je, aby ste robili to, čo vás baví. Vtedy sa pohyb stáva vašou priro-dzenou súčasťou a nie je iba niečím, čo sa musí.

Chutí ti?

Dosť podstatná otázka, pokiaľ sa nechceš pri stravovaní stresovať a utie-kať sa k nezdravým potravinám, ktoré sú stavané tak, aby chutili hlavne nášmu mozgu, a ten si ich bude pýtať nostop. Nemôžete prestať jesť všet-ko naraz, na čo ste boli celý život zvyknutí. Proste to nejde zrazu sa stravo-vať podľa prísneho jedálnička, kde si musíte vážiť každú porciu jedla. Ale-bo jesť pravidelne kuracie mäso na vode s ryžou. Prepáčte, musím sa opraviť. Ide to. Ale len v krátkodobom režime. Nie je to nič, pričom vydržíte celý život. A vy chcete predsa zmenu navždy, nie na pár dní. Však? Tak si vyberajte jedlá, ktoré vám chutia. Nemusíte jesť špenát, ktorý neznášate. Existuje množstvo ďalšej zeleniny, z ktorej si môžete vybrať. Naučte sa pri-pravovať menej kalorické jedlá, čerstvé jedlá, zapojte tak veľa zeleniny, ako to len pôjde. Urobte si prieskum, ktoré obilniny a strukoviny vám chutia. Zabudnite na polotovary, ktoré len ohrievate. Obmedzte sladkosti, vrátane nápojov, a ono to pôjde. Viete, čo je navyše na zdravej strave skvelé? Že si tie jedlá dokážete pripraviť rýchlo a z bežne dostupných surovín. Nemu-síte utekať do prvého bio obchodu, ktorý uvidíte. Vystačíte si v každom ob-chode.

Simona Hulmanová
Simona Hulmanová
Zdroj: CVIČTE.SK

Nechceme, aby si len chudla

Je náročné pretĺkať sa zmenami sám. Omnoho jednoduchšie to ide, keď máš partiu ľudí, ktorá sa snaží a chce naplniť rovnaký, či podobný cieľ ako ty. My to vieme, máme to rovnako. Preto sme si pre teba pripravili mesačnú výzvu Nebuď lokša, v ktorej ťa chceme nakopnúť k cvičeniu, stravovaniu, kde nájdeš množstvo motivácie a skvelých rád, ako žiť zdravšie a meniť svoje návyky nastálo. Nechceme, aby si len chudla. Chceme, aby si bola zdravá a spokojná. Lebo za to stojíš. Čakajú na teba konkrétne SUPER BODY video tréningy, recepty, motivačné videá a vo Facebook skupine Nebuď lokša môžeš zdielať svoje pocity a dojmy, ako aj sledovať, ako to ide iným ženám. Začíname 15.1.2020. Tak neváhaj a registruj sa. Sme na teba pripravení.

CVIČTE.SK
CVIČTE.SK
Zdroj: CVIČTE.SK

Autor: Jana Šimkovičová, CVIČTE.SK