Perfektná prezentácia: Uveďte sa tak, že z vás budú paf!
27. 9. 2011, 16:00 (aktualizované: 11. 7. 2024, 12:50)
Dobre odvedená prezentácia je kľúčom k úspechu vo všetkých ďalších krokoch. Spravte preto niečo navyše, aby ste nad ostatnými vynikli!
Štúdium, zamestnanie, schôdzky, mítingy... dnes sa už bez prezentácie nezaobídeme. Aj keď dodržíte všetky známe pravidlá a postupy, stále to nie je zárukou úspechu. Nebuďte stádovitá a vyberte si
• Prezentácia by nemala byť dlhšia ako desať minút.
• Ak chcete na odľahčenie začať vtipom, uvedomte si, že mnohí z prítomných ho už asi počuli, čím ich otrávite a povedia si: „Zasa jedna vtipná...“
• Skúste začať s prekvapivým konštatovaním, ktoré však nesmie vyznieť útočne. Napríklad: „Za minulý rok sme zarobili viac, ako si viete predstaviť“, či: „V probléme, ktorým sa zaoberá vaša firma, by som po svojom prijatí mohla významne pomôcť.“
• Pokiaľ položíte rečnícku otázku, nezastavte sa, pretože je rečnícka! Napríklad: „Chceme dostávať vyššie mzdy, však? No samozrejme!“ Garantujeme vám, že takéto konštatovanie preberie aj sedmospáča
• Ak sa hneď na začiatku prezentácie priamo na niečo spýtate, vedzte, že poslucháč v úvode vášho vystúpenia nemá žiadnu chuť s vami alebo s čímkoľvek súhlasiť. Navyše riskujete, že sa dočkáte odpovede, s ktorou ste nepočítali, a to vás môže definitívne vyviesť z konceptu. A to ste ešte ani nezačali...
• Frank Paolo vo svojej knihe Umenie verejne vystúpiť tiež odporúča začať prezentáciu vlastným zážitkom, ktorý však musí mať svoje pravidlá. Pozor, pretože musí s témou súvisieť, byť krátky a nesmie z vás urobiť hrdinku!
• Ak sa rozhodnete použiť pauzu, mala by do prezentácie vniesť trocha dramatickosti, preto ju použite správne, nie však príliš často
• Zabudnite na dlhé citáty, ťažké definície či encyklopedické heslá
• Ukončenie prezentácie bežným „Ďakujem za vašu pozornosť.“ opäť utvrďte silným konštatovaním, tak ako to bolo v úvode: „Chceme dostávať vyššie mzdy? Teraz už vieme, ako sa nám to podarí...“ alebo „...iste by ste sa radi presvedčili, že budem prevašu firmu prínosom...“