„Prieskum nám ukázal, že 16 % Slovákov navštevuje zahraničie s cieľom nakupovať potraviny a drogériový tovar,“ hovorí Zuzana Kunertová, Sector Leader Consumer Goods, GfK Slovakia. „Hlavným dôvodom týchto nákupov je nižšia cena oproti slovenským, ako aj lepšia kvalita tovaru. Kým do Rakúska chodia nakupovať ľudia prevažne kôli lepšej kvalite tovaru, do Poľska, Maďarska a Česka je to ešte stále hlavne kvôli nižšej cene.“

Zbierame body i kartičky

Z prieskumu Shopping Monitor Slovakia 2016/2017 tiež vyplynulo, že až 77 % spotrebiteľov pri svojich nákupoch využíva vernostné programy. Ide napríklad o zbieranie bodov za nákup tovaru, vernostnú kartu, či možnosť nákupu tovaru za zvýhodnené ceny. Ľudia využívajú vernostné programy hlavne vo veľkých reťazcoch.

Letáky si prezeráme

Tretina spotrebiteľov tvrdí, že nakupuje podľa letákových akcií. Vyše dve pätiny spotrebiteľov (43 %) deklaruje, že si letáky aspoň prezrie. Každý štvrtý spotrebiteľ si pozerá letáky predajní na internete a každý piaty nakupujúci dostáva a prezerá si letákové kampane, ktoré mu prichádzajú mailom. 


Anketa: Čo vás najviac ovplyvňuje pri nakupovaní?

Mária (45)

– Žeby hlad? (haha) Tak určite potreby. Mám dve deti, tak musím zvažovať a zvyčajne sa riadim tým, čo naozaj potrebujeme. Zbytočnosti nenakupujem, len občas, výnimočne, urobíme deťom radosť a kúpime niečo neplánovane.

Miro (38)

– Až tak to neriešim. Denné nákupy zabezpečuje manželka a väčšie nákupy tiež manažuje ona, ja som iba nosič tašiek a šofér. Iba občas si niečo kúpim na seba a vtedy nepozerám na nič.

Viola (56)

– Najviac ma vedia ovplyvniť ceny. Sledujem zľavy a letáky a snažím sa nakupovať tovar, keď je v akcii – výhodnejší ako obvykle. Významne na tom ušetrím. A mám pocit, že ani kvalitou nejdem dole.