Každý druh pohybu je pre nás prospešný, no každý je niečím iný. Športy nám pomôžu odbúrať tuk a nahradiť ho svalovou hmotou. Okrem toho nám telo spružnia, zvláčnia a vytvarujú.

BEH

Dôvod: Beh pri rýchlosti 15 km za hodinu spáli vyše 1 650 kalórií. Už pri zabehnutí jedného kilometra spálite približne 100 kalórií. Navyše je beh jedným z najzdravších športov vôbec.

Prečo: Ak začnete pravidelne behať, zlepší sa vaša kondícia a posilníte si kosti. Práve my ženy by sme si mali kosti posilňovať už od ranej mladosti, pretože osteoporóza sa u nás vyskytuje až 7-krát častejšie ako u mužov.

Prečo ešte: Beh posilňuje srdce a pľúca, urýchľuje látkovú premenu, harmonizuje obehový systém. Chráni pred infarktom a mnohými civilizačnými ochoreniami. Dobré správy: Kto behá, tvorí si svalovú hmotu a tá núti organizmus pracovať rýchlejšie a efektívnejšie aj v čase, keď nič nerobíte, len spíte alebo oddychujete.

Radšej nie: Pred behom ani po ňom nejedzte veľa výdatnej stravy – ak nevydržíte, dajte si len niečo malé. Nevynechávajte raňajky, desiatu ani olovrant – telo by bez nich automaticky spomalilo spaľovanie.

Náš tip

Pred behom sa rozcvičte, ponaťahujte si telo, končatiny. Zvoľte si trasu, kade pobežíte. Ak nevládzete, spomaľte alebo striedajte beh s chôdzou.

Rozcvička je alfa  aj omega každého  športového výkonu.
Rozcvička je alfa aj omega každého športového výkonu.
Zdroj: Shutterstock