Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

SFINX – značka, ktorú pozná každý milovník cukríkov. Ktorým holdujú Slováci najviac?

Ilustračné foto

Zdroj: nestlé

Reklama

Cukríky sa v závode Sfinx v moravskom Holešove vyrábajú už 160 rokov. Bon Pari, Hašlerky, Slavia či JOJO cukríky sú obľúbené a čoraz žiadanejšie. Nielen na Slovensku a v Čechách, ale aj v ďalších krajinách Európy, Ázie či v Austrálii. Vďaka modernizácii závodu bude možné objem výroby zdvojnásobiť.

Začalo to Hašlerkami

História závodu Sfinx sa začala písať v roku 1863, keď tu odštartovala výroba ikonických Hašleriek a cukríkov Slavia. Neskôr pribudli Bon Pari, JOJO, gumové Medvedíky a ďalšie. „160 rokov existencie ukazuje na tradíciu, skúsenosti, ale aj význam prinášať stále niečo nové a aj do budúcnosti relevantné. Vďaka aktuálnej investícii bude Sfinx od roku 2024 jedinou továrňou Nestlé, ktorá vyrába v Európe cukríky. Stáva sa tak cukríkovou veľmocou na svetovej úrovni,“ hovorí Nina Križanová, riaditeľka závodu Nestlé Sfinx.

Sladké milujeme, ale chute sa rôznia

Česi aj Slováci milujú sladké. Na popredných priečkach obľúbenosti sa preto stále držia želé cukríky. Sú tu však aj rozdiely. Česi ukázali prekvapivú vášeň po kyslých cukríkoch. „Z dlhodobého hľadiska sa hlavné trendy nemenia. Stále najobľúbenejšia a zároveň najrýchlejšie rastúca je kategória želé cukríkov, kde má najväčší podiel značka JOJO. V rámci tejto kategórie však vidíme rastúci trend kyslých želé cukríkov. Najpredávanejšie sú práve Kyslé dážďovky, ktoré dokonca predbehli aj ikonické gumové cukríky Medvedíky. Preto sme sa rozhodli tento rok rozšíriť portfólio o kyslú novinku s názvom JOJO Kaktusáci,“ hovorí Anna Růžičková, brand manažérka Nestlé pre cukríky.

U nás vyhráva tradičná chuť

Aj u Slovákov sú na popredných priečkach obľúbenosti kyslé želé cukríky či gumové Medvedíky. Najviac však holdujú anízovo-bylinkovej chuti ikonických Hašleriek, ktoré sú zároveň najpredávanejšou cukrovinkou zo Sfinxu. Hašlerky a napríklad aj obľúbený Anticol používajú Slováci nielen na osvieženie dychu, ale aj v čase respiračných ochorení. Ich spotreba tak stúpa práve v zimných mesiacoch. Naopak, sezóna želé cukríkov JOJO narastá s príchodom teplého počasia.

PR článok

Vyberáme pre vás niečo PLUS