Hovorí sa, že ak sa raz už naučíte bicyklovať, nikdy to nezabudnete. V prípade, že hľadáte šport, ktorému by ste sa túto sezónu mohli venovať, cyklistika môže byť tou správnou voľbou pre vás. Je to aeróbny šport, počas ktorého dodávate organizmu dostatok kyslíka a je nutné udržať vašu tepovú frekvenciu medzi 60 až 75 percentami z maximálnej hodnoty. Tú si vypočítate jednoducho tak, že od čísla 220 odpočítate váš vek.

Aeróbnou činnosťou ako bicyklovanie si posilňujete kardiovaskulárny systém a dýchanie. Skvelé je, že na cesty vám stačí len obyčajný bicykel, nemusíte sa hneď vybavovať drahými modelmi. Čo sa oplatí pri každej jazde mať, je kvalitné cyklistické oblečenie. Určite viete, že to je spravidla priliehavé a veľmi obtiahnuté na tele. Nie je to pre nič iné ako pre zníženie odporu vetra pri jazde. Profesionálni cyklisti musia čo najviac odbúrať externé faktory, ktoré by ich spomaľovali alebo inak ovplyvňovali ich jazdu a priliehavý dres je jedným zo spôsobov.

Oblečte sa prakticky

Cyklodresy nemusia byť fádne. Atraktívne dámske cyklodresy môžu byť plné farieb, zaujímavých motívov a vďaka nim budete na cestách neprehliadnuteľná. Tieto dresy sú vyrobené z ľahkého priedušného materiálu, ani nebudete vedieť, že na sebe niečo máte a navyše si môžete jazdu na bicykli vychutnať bez nepríjemného pocitu vlhkého oblečenia. Funkčný cyklodres odvádza prebytočný pot a navyše tento materiál rýchlo schne.

Rovnako tak aj pánske cyklodresy spĺňajú tie najvyššie podmienky kvality a vy si len vyberiete konkrétny model, ktorý vám vyhovuje. Zvolíte dres so zapínaním na zips alebo radšej ten cez hlavu? Výhodou cyklodresov je aj ich predĺžená časť v oblasti spodnej časti chrbta, takže kríže ostanú v teple. Cyklodres však neznamená len vrchnú časť oblečenia, ale mali by ste ho doplniť aj o praktické šortky. Pri tých si môžete vybrať kraťasy s vložkou v oblasti rozkroku alebo obyčajné bez výplne. Penová, gélová alebo kombinovaná vložka je veľmi praktická a sedenie na sedadle vám spríjemní.

Ilustračné foto
Zdroj: Shutterstock.com

Zabudnite na bolesť po jazde

Určite ste už niekedy po jazde na bicykli pocítili bolesť v lonových kostiach a v oblasti zadku a bolo pre vás nepredstaviteľné ísť dva dni po sebe takto športovať. Práve šortky vyplnené takouto vložkou vám odizolujú tvrdý kontakt so sedadlom a nebudete pociťovať nepríjemnú bolesť. Jazdu si tak užijete o poznanie viac.

V prípade, že to myslíte s cyklistikou vážne a plánujete sa jej venovať naplno, potom môžete porozmýšľať aj nad kúpou kvalitných cyklistických topánok, ktoré sa jednoducho nacvaknú na pedále. Pred jazdou sa však dobre naučte, ako sa z úchytu rýchlo dostať. Pri nepriaznivejšom počasí sa vám ako súčasť cyklodresu zaručene hodí aj vetru vzdorná a nepremokavá ľahká bunda, ktorá vás ochráni, keď vás prekvapí dážď či silný vietor. Do chladných dní sa hodia aj zateplené dresy s dlhými rukávmi, avšak pozor, tie nie sú nepremokavé. Slúžia na to, aby ste boli v teple a sú ideálne práve ako vrstva pod cyklistickú bundu.

Ako sme už spomínali, cyklistika je aeróbna činnosť, takže by ste sa nemali dostať s tepovou frekvenciou do momentu, kedy neviete popadnúť dych. To však neznamená, že by vaše telo nedostávalo zabrať. Práve naopak! Chudnete tukové zásoby a v kombinácii s anaeróbnym cvičením, a teda silovým tréningom, si navyše krásne vybudujete svalovú hmotu. Po poriadnej cyklistike večer s únavou padnete do postele a budete môcť byť spokojní sami so sebou, že ste pre svoje telo urobili niečo prospešné.