Podobne ako kilá navyše pribúdajú pomaly, pretože každý deň zjete o trošku viac, ako by ste mali, môžete sa ich zbaviť zase len pomaly. Každý deň si niečo odpustíte a k tomu urobíte o pár krokov viac. Neschudnete tak síce desať kíl za mesiac, ale desať kíl za pol roka alebo za rok áno! Rozhodujúce je, či sa vám podarí znížiť denný energetický príjem, a naopak o niečo viac energie vydať.

I.

Vynechajte jeden hriech

Milujete niečo sladké na raňajky a zároveň si potom niečo malé sladkého dávate počas popoludnia, aby ste sa v zdraví dožili konca pracovnej doby? Nezakazujte si sladké úplne, ale jednu z týchto dvoch sladkostí vynechajte. Pokojne radšej tú rannú, raňajky by mali byť výdatné a bohaté hlavne na bielkoviny. Podobne obmedzte iné hriechy, či už sú to údeniny alebo napríklad sladké pitie. Nič z toho si nemusíte zakazovať úplne, ale podstatne uberte.

Čokoláda alebo jablko?
Čokoláda alebo jablko?
Zdroj: Shutterstock

Zmenšite prílohy, jedzte zeleninu a desiatujte

V žiadnom prípade Nehladujte! Ale keď napríklad idete s kolegami na obed, nechajte si naložiť menšiu porciu, prípadne si polovicu nechajte zabaliť so sebou na druhý deň. Ušetríte, a ešte vďaka tomu znížite denný energetický príjem. Nahraďte polovicu príloh zeleninou, obzvlášť vo večernom jedle. Naučte sa nosiť si do práce zeleninu, desiatujte - jogurty, ovocie, chudú šunku, netučný syr a podobne.

Kto chce schudnúť, musí dupnúť na plyn!
Kto chce schudnúť, musí dupnúť na plyn!
Zdroj: Shutterstock.com

II.

Urobte o tisíc krokov viac

Dobre, odporúčanie hovorí o tom, že by ste každý deň mali prejsť desať tisíc krokov, aby ste boli zdravší a štíhlejší. Možno to je nad vaše časové i fyzické možnosti, ale aj tak niečo pešej chôdze pridajte, napríklad na úkor jazdy autom alebo MHD. Zaparkujte auto ďalej od firmy, z autobusu vystúpte o zastávku či dve skôr a v práci to vezmite po schodoch namiesto výťahom. Uvidíte, že za mesiac už sa na nich ani nezadýchate.

Aktivita na čerstvom vzduchu prospieva nielen telu, ale i dušu.
Aktivita na čerstvom vzduchu prospieva nielen telu, ale i dušu.
Zdroj: Shutterstock

Cvičte všade, kde sa dá

Ak sa vám v každodennom rozvrhu (alebo aspoň trikrát štyrikrát týždenne) podarí nájsť čas na cvičenie, sláva. Ak nie, snažte sa cvičiť vždy, keď si na to spomeniete. Postojačky v MHD tak môžete napríklad sťahovať a povoľovať zadok alebo dýchať do brucha, čo týmto partiám prospeje. Pracujete doma? Tak občas vstaňte od počítača a cestou pre pitie urobte pár výkopov nohami a tu a tam drep. Pred večernou sprchou môžete urobiť pár klikov rukami o vaňu. Dobré je spomenúť si na podobný telocvik aspoň desaťkrát denne.

Zumba baví zejména ty, kteří rádi spojují zdravý aerobní pohyb s tancem a zábavou. Je určená pro každou věkovou kategorii.
Zumba baví zejména ty, kteří rádi spojují zdravý aerobní pohyb s tancem a zábavou. Je určená pro každou věkovou kategorii.
Zdroj: SHUTTERSTOCK.COM

III.

Vytrvajte!

Tento spôsob chudnutia je relatívne pomalý a nehodí sa pre toho, kto chce zhodiť napríklad tridsať kíl. Alebo áno, ale musí počítať s tým, že to potrvá až niekoľko rokov. Desať kíl ale zvládnete už do budúceho leta, bez toho aby ste hladovali - dôležité však je zvyknúť si na nové pravidlá a potom ich skutočne dodržiavať. Jeden deň si potom dovoľte viac zhrešiť, ideálne cez víkend. Druhý víkendový deň sa naopak o to viac hýbte, stačí vyraziť niekam do prírody.

Keď však na to pôjdete s rozumom, budete nielen štíhla a sexi, ale aj zdravá.
Keď však na to pôjdete s rozumom, budete nielen štíhla a sexi, ale aj zdravá.
Zdroj: Shutterstock.com