Každá z nás by mala prijímať v strave dostatočné množstvo vitamínov a minerálov a kľúčové je to najmä počas našich dní. Práve vtedy sa nám totiž dôležité živiny z tela vyplavujú oveľa rýchlejšie, a preto by sme ich mali dopĺňať vhodným spôsobom. Inak nás môžu potrápiť nepríjemné kŕče, bolesti hlavy či nevoľnosti. 

Rozhodli sme sa pre vás spísať zoznam jedál, ktoré by sme mali cielene vyhľadávať práve v období menštruácie a naopak, ktorým by ste sa mali vyhnúť čo najväčším oblúkom. 

Toto si určite doprajte: 

Brokolica

Základom potravy by mala byť zelenia.
Zdroj: Shutterstock

Brokolica obsahuje množstvo železa, ktoré je dôležité prijímať práve počas našich dní, pretože oňho prichádzame. Okrem tejto látky obsahuje aj vlákninu, magnézium či draslík, ktoré pomáhajú redukovať pocity nafúknutia a nepríjmené kŕče.

Banány

Banány sú ideálnou maškrtou počas vašich dní. Sú plné draslíka, magnézia a plákniny, redukujú pohyb čriev a zastavujú prípadnú hnačku. 

Horká čokoláda

Áno, veľmi dobre poznáme nezastaviteľné chute na sladké, ktoré nás prepadávajú práve raz do mesiaca. Ak si však doprajete kúsok horkej čokolády, vôbec nezhrešíte. Práve naopak, kvalitný kúsok takejto maškrty obsahuje množstvo antioxidantov, železa či magnézia, ktoré dobre pôsobia na cievy a ako bonus vám zlepšia vašu náladu.

Zázvor

Zázvor má hotové zázračné účinky.
Zdroj: Shutterstock

Zázvor je skvelý v boji proti zápalom, avšak skvelo účinkuje aj v boji proti menštruačnej bolesti. Pridajte si čerstvý zázvor do čaju a uľavte si od bolesti.

Pomaranče a citróny

Mnoho odborníkov odporúča jesť viac ovocia práve počas menštruácie. Posilníte si tak váš vitamínový príjem a zatočíte so sladkými chúťkami. Citrusy sú obzvlášť skvelé v tom, že obsahujú množstvo vody a vlákniny, takže vás hydratujú a udržiavajú vaše trávenie v dobrej kondícii. Pomaranče a citróny sú takisto skvelé v boji proti silnému krvácaniu.

Týmto potravinám sa vyhnite:

Mlieko

Pohár mlieka by mal byť počas menštruácie tabu.
Zdroj: Shutterstock

Ak pociťuje nafukovanie a bolesti brucha, skúste sa vyhnúť aspoň počas týchto dní živočíšnym produktom. Najmä mlieko obsahuje laktózu, kvôli ktorej majú viacerí ľudia tráviace ťažkosti.

Cukríky a sladkosti

Môžno vám tieto maškrty zlepšia náladu, avšak rozhodne nerobia dobre vášmu tráveniu. Spôsobujú totiž nafukovanie, plynnatosť a môžu odštartovať aj viaceré zápaly v tele. Vaše telo si počas menštruácie prechádza dostatočne veľkou záťažou, tak prečo mu ešte pridávať problémy navyše? 

Kofeín

Na kávu radšej počas týchto dní zabudnite.
Zdroj: Shutterstock

Viaceré štúdie dokazujú, že kofeínové nápoje počas vašich dní môžu predĺžiť dni, počas ktorých krvácate alebo naopak, môže sa dostaviť aj menštruačná abscencia. Káva taktiež dokázateľne zhoršuje predmenštruačný syndróm. Preto odporúčame už pár dní pred a pár dní pod dať kofeínu jasnú červenú.

Štipľavé a korenené jedlá

Takéto druhy jedál nastolia vo vašom žalúdku hotovú katastrofu. Počas vašich dní si starostlivo strážte to, čo konzumujete, inak si všetko ešte viac skomplikujete. Všeobecne platí, že čím ľahšie potraviny, tým lepšie.