Keď neodolateľne zatúžite po nejakej konkrétnej potravine, organizmus sa vám tým snaží signalizovať, aká živina mu chýba. Pozrime sa na to, čo vaše telo v skutočnosti potrebuje, keď vás núti jesť čokoládu či syr.

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock

Ak túžite po čokoláde

Neodolateľná chuť na čokoládu naznačuje, že trpíte nedostatkom horčíka. Môže to viesť až k vzniku depresie a úzkosti. 100 až 400 g horkej čokolády denne dokáže prirodzeným spôsobom zmierniť depresiu. Práve preto túžime po čokoláde, keď máme zlú náladu. Mali by ste však vedieť, že mliečna čokoláda je v tomto prípade kalorická bomba, voľte radšej kvalitnú s vysokým množstvom kakaa (minimálne 70 %). Ak nechcete jesť čokoládu, môžete ju nahradiť aj mandľami.

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock

Ak túžite po sladkostiach

Keď málo spíte, organizmus túži po sladkostiach. V skutočnosti však potrebuje viac oddychu. Nie je náhoda, že nadváha a nedostatok spánku spolu úzko súvisia. Sladké pečivo, cukríky či iné dezerty obsahujú veľa rafinovaného cukru a sú škodlivé pre zdravie. Čím ich teda nahradiť? Jedzte ovocie - hrušky, broskyne, jablká, kiwi... Ovocie obsahuje ovocný cukor, je sladké a zároveň zdravé. Aj sušené ovocie je vhodnou alternatívou.

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock

Ak túžite po syre

Syr môže vyvolať závislosť. Ak po ňom neodolateľne túžite, pravdepodobne vám chýbajú vitamíny A a D. Čím nahradiť syr? Jedzte viac iných mliečnych výrobkov bohatých na tieto dva vitamíny, zo syrov vyberajte tie s nízkym obsahom tuku (mozzarella, feta, kozí syr, ricotta).

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock

Ak túžite po čipsoch

Túžba po zemiakových lupienkoch naznačuje, že vaše telo potrebuje sacharidy a tuk - ale v podobe zdravých omega 3 mastných kyselín. Možné je aj to, že vám chýba soľ. Myslite na to najmä vtedy, ak trpíte nadmerným potením. Čím nahradiť čipsy? Jedzte ryby bohaté na omega 3 mastné kyseliny, orechy, avokádo. Ak vám chýba sodík, navštívte lekára.

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock

Ak túžite po sladkých nápojoch

Kolové a ochutené nápoje majú vysoký obsah kofeínu, možno vášmu telu chýba práve ten. Čím ho nahradiť? Sladké nápoje obsahujú priveľa cukru, ktorý škodí zdraviu. Jedzte radšej horkú čokoládu, uvarte si čaj. Dodáte telu chýbajúci kofeín a neovplyvníte tým hladinu cukru v krvi.

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock

Ak túžite po ľade

Neodolateľná túžba po ľade naznačuje nedostatok železa v krvi. Podobne ako káva, aj studený nápoj podporuje činnosť mozgu a zmierňuje únavu vyvolanú nedostatkom železa. Čím ľad nahradiť? Doplňte do svojho jedálnička potraviny bohaté na železo, jedzte viac strukovín, špenátu, mäsa. Ak máte podozrenie, že by ste mohli trpieť vážnym nedostatkom železa, obráťte sa na lekára.

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock

Prečo netúžime po ovocí a zelenine?

Dôvod je jednoduchý. Ovocie a zelenina nestimulujú naše zmysly tak intenzívne ako "zakázané" dobroty, nemáme z nich taký extra pôžitok, preto po nich nijako výrazne netúžime. Rozhodne by však mali tvoriť prevažnú väčšinu nášho jedálnička.

Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Prečo tak veľmi túžime po zakázaných maškrtách?
Zdroj: Shutterstock