Efektívne sa pri ňom spaľujú tuky a je vhodný pre začiatočníčky aj pokročilé. Špeciálne pre naše čitateľky ho nafotila trénerka Janka Šimkovičová.

V čom spočíva tajomstvo metódy HIIT (high intensity interval training)?

Dôležitý je správny výber cvikov, pri ktorých sa zapája väčšina svalových skupín. Použitie HIIT s izolovanými cvikmi by bolo neefektívne, ale s cvikmi na celé telo, ako sú kľuky, drepy či plank, veľmi výrazne naštartujete spaľovanie tuku. Kalórie spaľujete vo vyššej miere, a to až do 48 hodín po cvičení. Zrýchli sa tak váš metabolizmus, čím dosiahnete rýchlejšie výsledky. Na tréning navyše nepotrebujete žiadne pomôcky a cvičiť môžete kdekoľvek.

Výhody HIIT v skratke

● Spaľovanie tuku aj dlho po tom, ako ste docvičili.
● Zvýšená produkcia rastového hormónu, ktorý podporuje rast svalov. Svaly sú následne predpokladom efektívnejšieho spaľovania tukov.
● Zvýšenie maximálneho množstva kyslíka, ktoré dokážete prijať pľúcami. Pričom platí, že čím je táto kapacita väčšia, tým dlhšie dokážete cvičiť naplno, a teda aj spáliť viac prebytočného tuku.

Cvičte doma!

Tento HIIT tréning pochádza z videoprogramu na domáce cvičenie SUPER BODY 2. Obsahuje 16 rôznych videotréningov, ktoré si môžete odcvičiť kdekoľvek a kedykoľvek. Patria medzi náročnejšiu formu tréningov, ale aj medzi najúčinnejšiu. Sú vhodné pre všetky, ktoré chcú zmeniť svoju postavu a spáliť tuk efektívne a v krátkom čase. Súčasťou tréningu sú aj silové cviky, ktoré pomôžu vytvarovať postavu. Tréningy sú zostavené komplexne, aby ste precvičili celé telo. Začínajú sa aj sa končia strečingom a vedú ich skúsené slovenské trénerky, ktoré vám presne vysvetlia techniku jednotlivých cvikov.

Ako cvičiť?

Uvedené cviky cvičíme jeden za druhým takmer bez prestávky. Necháme si pár sekúnd na vydýchanie a prejdeme hneď na ďalší cvik. Keď docvičíme jednu sériu, ideme hneď na druhú. Aby bol HIIT účinný, musíme udržiavať intenzitu cvičenia. Spolu odcvičíme tri série. Celý tréning je nastavený tak, aby ste ho s rozcvičkou aj so strečingom stihli do 30 minút.

HIIT plánovač

HIIT tréning sa odporúča cvičiť maximálne trikrát do týždňa. Pri cvičení trikrát do týždňa si treba zaradiť aspoň jeden deň na regeneráciu. Kľúčom k dobrému výsledku je teda adekvátne rozdelenie HIIT tréningov počas týždňa. Výbornou pomôckou je kalendár, do ktorého si rozumne poznačíte jednotlivé tréningy. Ak si chcete vyplniť aj iné dni pohybovou aktivitou, skvelým kompenzačným cvičením je joga. Nezabúdajte však aspoň jeden deň v týždni venovať relaxu.

Pustime sa do toho!

Janka Šimkovičová pravidelne trénuje HIIT tréningy doma. Voľné dni si vypĺňa cvičením powerjogy, ktorá dokonale ponaťahuje skrátené svaly. Janka je zakladateľka úspešného portálu o zdravom životnom štýle Cvičte.sk. Spolu s manželom vydávajú aj knihy ako Zdravé rýchlovky, Nabitá kuchárka či videoprogram na domáce cvičenie SUPER BODY. Na mnohé projekty ju prizývajú ako ambasádorku zdravého životného štýlu. Ako certifikovaná lektorka aktívne vedie tréningy powerjogy. Vydala svoj prvý online videoprogram POWER JOGA, podľa ktorého môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek. Je tiež mamou dvoch chlapcov, Oskara (9) a Olivera (5).

Janka Šimkovičová
Zdroj: SIMONA HULMANOVÁ, Shinevision

Tréningový plán nájdete na ďalšej strane