Len málokto z nás dokáže odolať sladkému pokušeniu. No priveľa cukru v tele nerobí žiadnu dobrotu.  Odborníci preto odporúčajú znížiť denný príjem cukru na nevyhnutné minimum. To znie síce fajn, ale ako sa to dá? Prezradíme vám to v týchto deviatich krokoch.

Doprajte si raňajky bohaté na bielkoviny

Nahraďte raňajkové cereálie bielkovinami. Mnohé cereálie totiž obsahujú priveľa cukru. Keď si doprajete ráno napríklad omeletu či praženicu, budete sa cítiť sýtejšie aj keď zjete menej jedla.

Zaznamenávajte si príjem cukru

Existuje veľa aplikácií, ktoré si môžete stiahnuť do telefónu a umožnia vám viesť si diétny denník a sledovať kalorický príjem. Ľahko tak získate prehľad o tom, koľko cukru ste už prijali.

Namiešajte si vlastný jogurt

Ovocné jogurty sa síce tvária zdravo, ale niektoré obsahujú až 24 g cukru na kelímok. Namiesto toho si kúpte biely jogurt a vylepšite si ho sami ovocím či orieškami.

S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
Zdroj: Shutterstock

Upravte si recepty

Vo veľa receptoch to trochu prešvihnú s množstvom cukru, preto sa nič nestane, ak ho nabudúce dáte do koláča o polovicu menej. Len málokto si všimne ten rozdiel.

Rozlúčte sa s ovocnými džúsmi

Ovocný džús obsahuje všetok cukor z ovocia, ale žiadnu výživnú vlákninu. Aby ste neprišli o svoju dávku fruktózy, jedzte ovocie radšej celé a pite vodu s trochou čerstvo vytlačeného pomaranča či citróna.

S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
Zdroj: Shutterstock

Striedajte alkohol s vodou

Alkohol obsahuje veľké množstvá cukru. Už jeden pohár vína je vraj rovnako kalorický ako kúsok čokolády. Aby ste zredukovali príjem cukru a udržali sa hydratovaní, dajte si za každým pohárikom alkoholu pohár vody.

Pozor na to, čo si natierate na chlieb

Džemy a čokoládové nátierky obsahujú veľa cukru. Ako alternatíva vám poslúži arašidové maslo s plátkami banánu. Je to zdravá možnosť bez cukru.

Neslaďte si čaj ani kávu

Ak ste zvyknutí na poriadne sladkú šálku svojho obľúbeného nápoja, znižujte množstvo cukru zakaždým o polovicu čajovej lyžičky až sa dostanete na nulu a zvyknete si na čistú chuť kávy či čaju. Napríklad čierny čaj je nízkokalorický nápoj s množstvom skvelých zdravotných účinkov vrátane zníženia rizika vzniku rakoviny. Všetky výhody zrušíte, keď si doň nasypete cukor.

S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
Zdroj: Shutterstock

Držte cukor radšej mimo domu

Je to jednoduché: Keď nebudete mať doma žiaden cukor, nebudete maškrtiť. Nikdy nechoďte nakupovať hladní, lebo vtedy zväčša siahame po sladkých veciach.

S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
S cukrom sa netreba príliš kamarátiť.
Zdroj: Shutterstock