1 Lahodná hrianka zo sladkého zemiaka

Čo patrí k dobrému sendviču? Plátok chrumkavého pečiva a chutná obloha. Najmä na večeru je to veľmi lákavé. A my vám ponúkame náhradu – hrianku zo sladkých zemiakov (batatov) s výdatnou oblohou. Má oveľa menej sacharidov a je bezlepková. Stačí nakrájať sladký zemiak na plátky a vložiť do hriankovača. Po chvíli získate lahodnú kôrku. Zvlášť bude chutná s čerstvým syrom a cibuľkou. Neuveriteľné, že zemiak môže byť naozaj alternatívou chleba!

2 Ryžové vafle

Tento výrobok nájdete už v  každom supermarkete a môžu byť sladké a výdatné. Výhoda: 1 vafla obsahuje len šesť gramov sacharidov a 30 kalórií! Ak by ste chceli aj nízkokalorickú oblohu, vyberte si napríklad cottage syr alebo nízkotučné morčacie prsia – budete prekvapené, ako dobre chutia s ryžovými vaflami.

3 Chia chlieb

Chia semená sú v móde už nejaký čas. Nie div, sú naozaj zdravé a vedia pomôcť aj pri chudnutí. Poskytujú mnoho životne dôležitých živín, ako napríklad omega-3 mastné kyseliny. Dnes nájdete chia semená v rôznych potravinách a formách: v cereáliách, ako puding alebo ako alternatíva chleba. Cesto, ktoré je väčšinou bezlepkové, je korenené a obohatené o čierne jadrá. Taký chlieb má len asi 12 % sacharidov.

4 Proteínový chlieb

Nie je vhodný pre ľudí s intoleranciou na lepok, ale pre tých, ktorí chcú schudnúť s diétou s nízkym obsahom sacharidov, sú výborné. Na jednej strane neobsahujú takmer žiadne sacharidy, ale majú dôležité bielkoviny aj veľa tuku. Počet kalórií jedného krajca je zvyčajne vyšší ako pri viaczrnnom chlebe, ale proteínový chlieb vás zasýti na dlhší čas a podporuje chudnutie.

5 Fialový chlieb budúcnosti

Pri hľadaní alternatív chleba vyvinuli vedci v Singapure takzvaný purple bread (fialový chlieb). Na Instagrame spôsobil veľký ošiaľ, pretože fialová farba vyzerá zaujímavo. Pritom nejde o umelé potravinárske farbivo, ale o výťažok antokyánov z čiernej ryže, ktoré dodávajú obiliu dôležité antioxidačné vlastnosti. Antokyány nájdete napríklad aj v ostružinách. Taký chlieb je ľahšie stráviteľný, ale napriek tomu zostávate dlhšie sýte. Kaloricky je na tom podobne ako biely chlieb.