Hýbte sa

Šport, prechádzka alebo akákoľvek fyzická aktivita zlepšuje imunitu a pripravuje tiež organizmus na očkovanie. Buďte aktívnejší, každý deň mierne športujte. Napríklad predĺžte denné prechádzky najmenej o 30 minút.

Kneippova terapia

Obranyschopnosť tela zlepšujú aj chladné a teplé stimuly, najmä studené sprchy a Kneippove kúpele. Najvhodnejší čas na striedavú sprchu je ráno po vstávaní. Mimoriadne účinne stimulujú metabolizmus. Ako na to? Najskôr sa oplachujte najmenej tri minúty teplou vodou. Potom sa sprchujte asi desať až dvadsať sekúnd výrazne chladnejšou vodou, ale nemusí byť úplne studená. Toto by ste mali robiť najmenej trikrát do týždňa.

Prechádzka v lese

Samotní lekári odporúčajú prechádzky v lese. Najlepšie urobíte, ak sa vyberiete na prechádzku tam, kde sú vždyzelené ihličnany. Distribuujú veľa takzvaných fytoncídov. Tieto látky tvoria ochranu pred patogénmi a škodcami. Fytoncídy priaznivo pôsobia na ľudský organizmus. Ak ich vdýchnete, posilnia imunitný systém. V tele sa okrem iného vytvorí viac buniek proti patogénom. Imunitný systém je tiež lepšie pripravený na očkovanie.

Zvýšenú teplotu nemusíte zrážať liekmi, proti horúčke použite bežné lieky.
Zdroj: shutterstock

Doplňte si „šťavu“

Doprajte svojmu imunitnému systému najmä vitamíny C a D, vápnik, železo, zinok a selén. Ale vyskúšajte tiež ďumbier (zázvor), cesnak, cibuľu a kurkumu, ktoré majú posilňujúci účinok, rovnako ako ryby s vysokým obsahom tuku, ako je makrela, alebo ryby a oleje s vysokým podielom omega-3 mastných kyselín.