Mnohí už nestíhajú pravidelne „vypínať“ pre neustály stres z každodenného života a zažívajú vo svojej hlave chaos. Ak patríte k tým, ktorí radšej nezapínajú televízne spravodajstvo, pretože je deprimujúce, azda budú pre vás nasledujúce riadky inšpiráciou.

Zastavte čas

Zrejme by vám nenapadlo, že pokoj vám môžu priniesť múry kláštora. Okrem krokov ozývajúcich sa v prázdnych chodbách nepočuť žiadny iný zvuk. V kláštore akoby zastal čas a každodenný život je veľmi ďaleko. Čoraz viac ľudí túži bežný stres vymeniť za takýto nebeský pokoj a načerpať tak novú silu. V zahraničí sa stalo oddychovanie v kláštore jedným z najväčších trendov za posledné roky. Napríklad v Nemecku už 300 kláštorov otvorilo svoje brány vystresovaným ľuďom a pomocou tradičných receptov im pomáha dosiahnuť fyzickú a duševnú rovnováhu. U nás môžete pár dní oddychovať v pustovni v Kláštore svätého Jozefa v Kremnických Baniach.

Ak hľadáte únik od stresu či životný reštart, využite aj múry kláštora či pustovňu, ktorá patrí ku Kláštoru svätého Jozefa. Nie je tam voda ani elektrina, napriek tomu je rajom pre dušu.
Zdroj: shutterstock, archív odborníčok

Ozdravné denné rituály

Dni mníšok a mníchov sú presne štruktúrované. Ich denné rituály môžete preniesť aj do svojho života a naučiť sa nájsť pokoj i počas rušných dní plných stresu.

Ak hľadáte únik od stresu či životný reštart, využite aj múry kláštora či pustovňu, ktorá patrí ku Kláštoru svätého Jozefa. Nie je tam voda ani elektrina, napriek tomu je rajom pre dušu.
Zdroj: shutterstock, archív odborníčok

Začnite deň správne

Mníšky a mnísi začínajú deň modlitbou. Vám však postačí, ak si každé ráno nájdete 15 minút pre seba. Nestíhate? Nastavte si budík o štvrťhodinu skôr. Zostaňte v posteli a poďakujte sa, že ste sa mohli zobudiť, nalaďte sa pozitívne tak, že budete myslieť na to, ako všetko stihnete a zvládnete. Predstavte si seba, ako sa vám veci daria a čo nestihnete, nebude žiadny problém. Lebo aj zajtra je deň. Vo všetkom treba mať rovnováhu. Rovnako ako ľudia v kláštore, aj vy si počas dňa naplánujte pauzy a večer dlhší, aspoň hodinový odpočinok. Nežeňte sa po práci hneď k domácim prácam, vareniu, učeniu s deťmi… Vyvažujte a striedajte aktivitu s pasivitou.