Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Mercedes-Benz Brabus SV12 S Biturbo Roadster - najsilnejší roadster sveta

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Mercedesy, ktoré sa dostali pod ruky úpravcov firmy Brabus, sa nikdy nemohli sťažovať na nedostatok výkonu. Tento raz Brabus natlačil pod kapotu SL dvanásťvalec nadopovaný dvoma turbami a výsledkom je najvýkonnejší roadster na svete.

Mercedesy, ktoré sa dostali pod ruky úpravcov firmy Brabus, sa nikdy nemohli sťažovať na nedostatok výkonu. Tento raz Brabus natlačil pod kapotu SL dvanásťvalec nadopovaný dvoma turbami a výsledkom je najvýkonnejší roadster na svete.Už sériové dvanásťvalcové SL s výkonom 512 koní je dostatočne výkonné na to, aby sa mohlo bez obáv pustiť do dvojnásobne drahších superšportov. Zákazníci však od Brabusu čakajú len to najlepšie a najexkluzívnejšie, a tak sa konštruktéri s chuťou pustili do podrobných úprav. Výsledkom je najsilnejší roadser na svete a jeden z najrýchlejších automobilov. Veľkou premenou prešiel okrem exteriéru samozrejme motor. Ten má zväčšený objem z 5,5 l na 6,3 l, čo znamená zvýšenie výkonu z 512 k na 730 koní pri 5100 otáčkach za minútu. Brutálne vzrástol aj krútiaci moment z 830 Nm na 1320 Nm, ale aby vydržala spojka aspoň niekoľko kilometrov, je elektricky obmedzený na 1100 Nm už pri 2100 ot/min! Úplne nové sú katalyzátory, hlavy valcov, vačkové hriadele, piesty a ojnice. Brabus SV12 S Biturbo Roadster je jeden z mála nemeckých automobilov, ktoré nemá maximálnu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h, ale rovno na 350 km/h! Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,8 s, na 200 km/h 10, 5 s a na 300 km/h sa SL dostane za necelú polminútu. Týmto výkonom bola prispôsobená aj aerodynamika a agresívny vzhľad. Podvozok bol znížený o 15 milimetrov, zväčšili sa nasávacie otvory pre prívod čerstvého vzduchu do motora, nový je predný nárazník so spojlerom a štyrmi malými svetlometmi, nástavce prahov disponujú osvetlením LED diód a o to, aby SL náhodou nevzlietlo, sa stará namiesto prítlačného krídla zadný difúzor. Naopak, bezpečné zastavenie majú za úlohu vysokovýkonné brzdy Brabus s vŕtanými kotúčami 375x28 mm a dvanástimi piestikmi vpredu a šesťpiestikové strmene s kotúčami 355x28 mm vzadu. Kolesá robia auto, a tak sú na výber 17 až 20 palcové ráfiky z ľahkých zliatin obuté do pneumatík Yokohama alebo Pirelli. Interiér zdobia tradičné prvky ako sú karbónové prahy, hliníkové doplnky, vyhrievaný volant alebo kombinácia Alcantary s tzv. kožou Mastik.Mercedesu-Benz Brabus SV12 S Biturbo Roadster nechýba mamutia sila, superšportové výkony, najmodernejšia technika ani veľká exkluzivita. Jediné, čo mu chýba, je dostupnosť aj pre našincov, čo je pri cene vyššej ako 10 miliónov Sk pochopiteľné... Tomáš Bíly

Vyberáme pre vás niečo PLUS