Aby naše telá dobre fungovali, mali by sme konzumovať vyváženú stravu. Už dávno je vedecky dokázané, že učité potraviny a nápoje majú na náš organizmus pozitívny účinok. Ak ich zaradíte do vašej stravy na dennom poriadku, uvidíte, že vaše celkové fungovanie sa zlepší na jednotku s hviezdičkou.

Voda s citrónom naštartuje metabolizmus

Voda s citrónom
Voda s citrónom
Zdroj: Shutterstock‎

Citróny sú skvelé, pretože neobsahujú takmer žiadne kalórie a sú perfektným pomocníkom pre všetky ženy, ktoré chcú schudnúť. Obsahujú veľa vitamínu C, zaháňajú pocit hladu a detoxikujú organizmus. Práve vďaka tejto vlastnosti účinne zbavia vaše telo zápalov a bojujú aj proti vzniku rakoviny. 

Malinový čas proti menštuačným kŕčom

Zbavte sa menštruačných kŕčov.
Zbavte sa menštruačných kŕčov.
Zdroj: Shutterstock

Čaj z malinových listov je veľmi známy nápoj, ktorý pomáha ženám počas ženských problémov. Je bohatý na vitamíny a minerály, ktoré sú kľúčové pre správne fungovanie ženského tela. Obsahuje železo, vápnik, draslík a vitamíny B, A, C a E. Perfektný je v boji proti silným kŕčom, predmenštručnému syndrómu či silnému krvácaniu. 

Brokolicou proti vráskam 

Brokolica spevní vašu pleť.
Brokolica spevní vašu pleť.
Zdroj: Shutterstock

Brokolica je super zeleninou, ktorá vám pomôže v tele vyladiť hneď niekoľko problémov. Nachádzajú sa v nej vitamíny, ktoré sú kľúčové v produkcii kolagénu. Práve ten zaručuje pokožke elasticitu. Brokolica je bohatá aj na vitamín A, ktorý pomáha obnovovať bunky a bojuje tak aj proti vzniku vrások. 

Quinoa pre krásne vlasy

Zdravé vlasy máte na dosah.
Zdravé vlasy máte na dosah.
Zdroj: Shutterstock

Quinoa je považovaná za superpotravinu a obsahuje veľké množstvo bielkovín a vlákniny. Práve vďaka tomu vyživuje vlasové korienky a udržiava pokožku hlavy vo výbornej kondícii. Neviete, ako ju v kuchyni využiť? Zvykne sa používať napríklad ako náhrada ryže alebo ako súčasť chutných a zdravých šalátov a jej príprava je viac než jednoduchá.

Jedlá bohaté na omega-3 mastné kyseliny udržujú zdravé srdce

Udržujte vaše srdce v dobrej kondícii.
Udržujte vaše srdce v dobrej kondícii.
Zdroj: Shutterstock

Na omega-3 mastné kyseliny sú bohaté najmä ryby, ako napríklad tuniak, losos či sardinky. Nájdete ich aj v mlieku, jogurtoch či sójových nápojoch. Ich konzumáciou sa rapídne znižuje riziko vzniku srdcovocievnych chorôb.