Zatiaľ čo drvivá väčšina ľudí po sviatkoch rieši diéty, ony nemusia. Pri pohľade na štíhle postavy Soni Müllerovej (51), Beáty Dubasovej (49), Henriety Mičkovicovej (45) a Diany Mórovej (42) je ťažké uveriť, že všetky majú už po štyridsiatke. Sexi krivky im môžu závidieť o polovicu mladšie ročníky. Ako to robia, že sa im darí udržať si štíhlu líniu? Opýtali sme sa a ony nám prezradili svoje recepty na dokonalú figúru.

Beáta Dubasová (49)

Výška: 158 cm, Hmotnosť: 50 kg

Varím denne a jem často a v malých množstvách.
Jedávam všetko a v strave sa neobmedzujem, pokojne si dám aj slaninu a klobásu, ale neprejedám sa.
Som mäsový typ, ale nejem ho každý deň.
V reštauráciách si dám polievku a polovičnú porciu druhého jedla, pretože nevládzem zjesť naraz tak veľa.
Ku káve bez cukru si vždy doprajem aj niečo sladké.
Pijem čistú vodu z vodovodu, neochutené minerálky, čaje bez cukru. Denne asi 2 litre.
Cvičím málo, len 15 minút denne na fitlopte, s malými činkami alebo hernou konzolou.
Často chodievam pešo.
Poslednýkrát jedávam o 19. hodine.
Ak zhreším, na druhý deň si urobím pôstnejší deň – veľa zeleniny.

Beata Dubasová vie, ako si udržať štíhlu postavu.
Beata Dubasová vie, ako si udržať štíhlu postavu.
Zdroj: Petra Áčová

Hmotnosť 48 - 50 kíl mám od 14 rokov a doteraz som nemala problém si ju udržať. Keď zhodím na 48 kíl, cítim sa bez energie, takže tie dve kilá, ktoré mám navyše, si cielene pestujem. V tomto veku sa treba rozhodnúť: buď trocha tuku a pohoda, alebo vráskyna tvári a sústavný pocit hladu.

Soňa Müllerová (51)

Výška: 163 cm, Hmotnosť: 52kg

Jem veľmi pravidelne a často.
Do práce si nosím vlastnoručne pripravené jedlo.
Preferujem zeleninové a ľahké jedlá.
V sacharidových jedlách, ako sú koláče alebo cestoviny, sa musím obmedzovať, dám si ich naozaj iba občas.
Nejedávam veľké porcie, to je najhoršie. Ak sa prežeriem, necítim sa dobre. Príjem tekutín si nesledujem, ale pijem veľa najmä večer, keď pracujem za počítačom. Vtedy si navarím veľa bylinkového čaju a hovorím si, že hlad je skrytý smäd.
V rámci kondičky chodím veľa pešo a na dlhé prechádzky so psom. Mám rada aj rýchlu chôdzu.
Pravidelne necvičím, občas doma pri DVD pilates.
Ak zhreším, tak na druhý deň sa v jedle obmedzujem.

Soňa Müllerová
Soňa Müllerová
Zdroj: MAROŠ HERZ – N. Č.

Ak ručička na váhe prekročí moju ideálnu hmotnosť, najľahšie zhodím, keď na to nemyslím, začnem sa hýbať a jesť toľko, ako keď som mala postavu, s ktorou som bola spokojná.

Henrieta Mičkovicová (45)

Výška: 163 cm, Hmotnosť: 51 kg

Snažím sa jesť potraviny dopestované tým najprirodzenejším spôsobom.
Preferujem sezónne jedlá a potraviny z regiónu.
Moja strava je pestrá, nevyhýbam sa ničomu, ale s množstvom to nepreháňam.
Mám obdobia, keď nejem mäso a nič živočíšneho pôvodu, prospieva to telu aj duši.
Vyhýbam sa bielej múke a cukru.
Stravujem sa pravidelne, bez raňajok rozhodne z domu neodídem, musím mať aj obed a večeru.
Pitný režim sa snažím dodržiavať a pijem prevažne čistú vodu z vodovodu.
Cvičím nepravidelne, skôr nárazovo, keď sa rozhodnem niečo pre seba urobiť, cvičím pilates, jogu alebo behám.
Ak zhreším, na druhý deň vynechám jedlá, ktoré zaťažujú môj žalúdok.

Henrieta Mičkovicová túži po korzete Agent
Henrieta Mičkovicová túži po korzete Agent
Zdroj: Ján Horák

Svoju hmotnosť príliš nesledujem, ak sa už necítim dobre, tak upravím svoj jedálny lístok a jem veľa ovocia a zeleniny. V živote som nedržala žiadnu diétu.

Diana Mórová (42)

Výška: 171 cm, Hmotnosť: 59 kg

Dôležité je jesť všetko, ale s mierou.
Základom môjho jedálneho lístka sú ryby, zelenina, rizoto, špagety.
Ak si dám mäso, k nemu už len varenú zeleninu.
Vyhýbam sa cukru, sladkostiam a vyprážaným jedlám.
Snažím sa jesť pravidelne.
Pijem dva litre tekutín denne, v zime – ak nie som smädná – si dám ovocie.
Po 17. hodine jedávam, ale len malé porcie.
Ak zhreším, idem si zaplávať alebo sa vypotiť do sauny a na masáž.

Nie som typ, čo sa stále váži a kontroluje každé kilo. Viem, čo môžem jesť a čo nie. Dôležité je, ako sa cítim, či mám energiu a či môj žalúdok nie je preťažený.