Odhaľujeme PASCE OBCHODNÍKOV, do ktorých sa často chytíme! Všimnite si ich počas nákupov...
22. 4. 2025, 7:30 (aktualizované: 22. 4. 2025, 8:15)

Zdroj: Shutterstock
Ich cieľom je, aby sme nakúpili za čo najviac peňazí, odchádzali spokojné a opäť sa k nim vrátili. Naším cieľom je nakúpiť to, čo potrebujeme za čo najmenej eur. Na čo si teda treba dávať v obchodoch pozor?

To najkrajšie a najdrahšie je na začiatku
Pri vstupe do obchodu sa často nachádzajú luxusné a drahšie produkty. Tento trik funguje na princípe kontrastu – zákazník si najskôr všimne vysoké ceny a neskôr sa mu lacnejšie výrobky budú zdať ešte výhodnejšie. S prázdnym košíkom si totiž ešte neuvedomuje, koľko chce minúť, a preto môže byť ochotný do drahších produktov investovať.
Po mrazený tovar sa prejdete
Zdroj: Shutterstock
To, že mrazničky sa nachádzajú kdesi vzadu, má pre obchodníkov svoj význam.
Obchodníci umiestňujú mrazené výrobky na koniec predajne. Dôvod je jednoduchý – zákazník sa bojí, že sa mu cestou k pokladni roztopia, a preto ich nakupuje až na záver. Kým sa však dostane k týmto produktom, prejde celým obchodom a cestou si do košíka vloží ďalšie nepotrebné veci.
Stredné poličky sú najpríťažlivejšie
To, čo si všimnete na prvý pohľad, je strategicky umiestnené. Najatraktívnejšie produkty sú vo výške očí, pretože to, čo ľudia vidia ako prvé, majú väčšiu tendenciu kúpiť. Dokonca výrobcovia platia obchodníkom za to, aby ich produkty boli umiestnené na viditeľných miestach. Menej populárne alebo lacnejšie produkty sú zvyčajne umiestnené nižšie alebo vyššie, kde si ich zákazník tak ľahko nevšimne.
Hurá, AKCIA – no nekúp to!
Zdroj: Shutterstock
50-pecentné akcie vždy pritiahnu zákazníkov...
Rôzne farebné tabuľky s nápismi: Akcia!, Zľava!, Novinka!, 3 za cenu 2 sú strategicky rozmiestnené po celej predajni. Ich cieľom je pritiahnuť pozornosť zákazníka, ktorý tak spomalí a začne si všímať ďalší tovar, ktorý by inak obišiel.
Anketa
Nakupujte tovar v akcii?
Prečo je chlieb „zašitý“ vzadu?
Každodenné produkty ako chlieb, mlieko či maslo sú umiestnené vzadu v obchode, aby musel zákazník prejsť celým priestorom a cestou narazil na ďalšie lákavé produkty. Táto stratégia výrazne zvyšuje impulzívne nákupy.
Zdroj: Shutterstock
Kým sa dostanete k poličkám s pečivom a chlebmi, natrafíte na kopu iných vecí, ktoré vás môžu upútať a ktoré si nakoniec kúpite, hoc ste to vôbec nemali v pláne.