Odhaľujeme PASCE OBCHODNÍKOV, do ktorých sa často chytíme! Všimnite si ich počas nákupov...
22. 4. 2025, 7:30 (aktualizované: 22. 4. 2025, 8:15)


Zdroj: Shutterstock
Ak urobíte pred nákupom zoznam, pomôže vám nekupovať hlúposti.
Zase to premiestnili inde?!
Máte svoj obľúbený obchod zmapovaný a presne viete, kde čo nájdete? Ale isto ste si potom všimli, že obchodníci pravidelne menia rozloženie tovaru, aby ho zákazníci museli hľadať a pritom objavovali nové produkty, ktoré si nakoniec kúpia napriek tomu, že ich pôvodne nepotrebovali.
Ale veď tam bola táto cena…
Častým trikom je aj nesprávna cenovka – zákazník si myslí, že kupuje produkt za výhodnejšiu cenu, no pri pokladnici zistí, že cenovka patrila k inému tovaru. Mnoho ľudí si cenový rozdiel buď nevšimne, alebo sa im nechce riešiť reklamáciu, obzvlášť, keď za ním čaká dlhý rad ďalších zákazníkov.
Zdroj: Shutterstock
Nakupovanie s malými deťmi vás isto vyjde drahšie.
Tak toto sa oplatí! Naozaj?
Akcia! a prečiarknutá stará cena môže byť zavádzajúca. Niekedy sa cena nemení, ale predajcovia vytvárajú dojem, že ide o výhodnú kúpu. V súčasnosti sa však podľa zákona majú uvádzať pravdivé staré ceny, ktoré boli pred 30 dňami. Či to však obchodníci dodržujú a či je to aj naozaj kontrolované, je otázne. Taktiež sa často stáva, že sa akcia už skončila, ale cenovka v regáli ostala – a zákazník si výrobok kúpi aj za vyššiu cenu.
Čo je teraz drahšie, bude o mesiac „v akcii“!
Zľavy často nie sú také výhodné, ako sa zdajú. Predajcovia môžu umelo zvyšovať ceny pred akciami, aby zľava vyzerala väčšia. Letáky so zľavami sú psychologickým nástrojom, ktorý láka zákazníkov do predajne – veľakrát si nakoniec kúpia aj veci, ktoré neboli v letáku.
Milované vernostné kartičky
Zdroj: Shutterstock
Koľko kartičiek máte v peňaženke a koľko aplikácii v mobile?
Vernostné programy motivujú zákazníkov, aby nakupovali stále v tom istom obchode. Zákazníci majú pocit, že šetria, no v skutočnosti ich to vedie k tomu, aby nakupovali viac, len aby získali výhody či body navyše.
Príjemná hudba a lákavé vône
Obchodníci si dobre uvedomujú silu emócií pri nakupovaní. Jemná, pomalá hudba spomaľuje tempo zákazníkov, čím ich podvedome motivuje tráviť v obchode viac času. Vôňa čerstvo upečeného chleba alebo kávy zas vyvolávajú pocit domova a komfortu, čo vedie k impulzívnym nákupom.