Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Odhaľujeme PASCE OBCHODNÍKOV, do ktorých sa často chytíme! Všimnite si ich počas nákupov...

Do veľkých nákupných vozíkov sa aj veľa zmestí...

Zdroj: Shutterstock

Do veľkých nákupných vozíkov sa aj veľa zmestí...

Na čo majú také mega košíky?

Čím väčší nákupný košík, tým viac doň zákazník naloží. Obchody používajú čoraz väčšie košíky a vozíky, aby vytvorili dojem, že zákazník ešte nenakúpil dosť a mal by si do nich pridať ďalšie produkty.

Ochutnávky nie sú zadarmo

Stánky s ochutnávkami či testovacími vzorkami fungujú na jednoduchom princípe – ak niečo ochutnáte alebo vyskúšate, je vyššia šanca, že si to kúpite. Zákazník má pocit záväzku voči predajcovi, ktorý mu produkt ponúkol.

Zdroj: Shutterstock

Aj vy ste vždy šokované, keď vylezie z pokladne takýto dlhý bloček?

Vedia presne, čo potrebujete

Produkty, ktoré spolu súvisia, sú umiestnené vedľa seba – napríklad čipsy pri pive alebo omáčky pri cestovinách. Vzniká tak vyššia pravdepodobnosť, že si k jednému výrobku zákazníci kúpia aj ten druhý.

Už ste počuli náš podcast?

Malé lákadlá pri pokladnici

Pri pokladnici sú umiestnené malé a lacné produkty ako žuvačky, sladkosti či baterky. Zákazník stojí v rade, nudí sa a impulzívne niečo prihodí do košíka. Tieto drobnosti môžu výrazne zvýšiť celkový obrat predajne. Platí to hlavne vtedy, ak idete do obchodu s dieťaťom a hneď ako zbadá sladkosť, automaticky si ju žiada.

Zdroj: Shutterstock

Kúpte 2, zaplaťte za jeden! Poznáte túto vetu? Koľko vecí bolo zbytočných?

Ako sa brániť?

Najlepším spôsobom, ako sa nedať nachytať, je chodiť do obchodu s presným nákupným zoznamom a držať sa ho. Vyhnúť sa impulzívnym nákupom pomôže aj pravidlo, že ak niečo nebolo na zozname, radšej to nekúpte hneď, ale porozmýšľajte o tom neskôr. Taktiež sa oplatí porovnávať ceny a nenechať sa zlákať veľkými červenými nápismi avizujúcimi akcie bez toho, aby ste si overili, či je cena naozaj výhodná. Obchodníci sú šikovní, ale keď poznáte ich triky, viete sa im lepšie ubrániť.

Vyberáme pre vás niečo PLUS

Autor článku

Online magazín pre štýlové ženy. Venuje sa najmä témam ako krása, móda, životný štýl, vzťahy, domácnosť a rodina.
Reklama