Odhaľujeme PASCE OBCHODNÍKOV, do ktorých sa často chytíme! Všimnite si ich počas nákupov...
22. 4. 2025, 7:30 (aktualizované: 22. 4. 2025, 8:15)

Zdroj: Shutterstock
Do veľkých nákupných vozíkov sa aj veľa zmestí...
Na čo majú také mega košíky?
Čím väčší nákupný košík, tým viac doň zákazník naloží. Obchody používajú čoraz väčšie košíky a vozíky, aby vytvorili dojem, že zákazník ešte nenakúpil dosť a mal by si do nich pridať ďalšie produkty.
Ochutnávky nie sú zadarmo
Stánky s ochutnávkami či testovacími vzorkami fungujú na jednoduchom princípe – ak niečo ochutnáte alebo vyskúšate, je vyššia šanca, že si to kúpite. Zákazník má pocit záväzku voči predajcovi, ktorý mu produkt ponúkol.
Zdroj: Shutterstock
Aj vy ste vždy šokované, keď vylezie z pokladne takýto dlhý bloček?
Vedia presne, čo potrebujete
Produkty, ktoré spolu súvisia, sú umiestnené vedľa seba – napríklad čipsy pri pive alebo omáčky pri cestovinách. Vzniká tak vyššia pravdepodobnosť, že si k jednému výrobku zákazníci kúpia aj ten druhý.
Už ste počuli náš podcast?
Malé lákadlá pri pokladnici
Pri pokladnici sú umiestnené malé a lacné produkty ako žuvačky, sladkosti či baterky. Zákazník stojí v rade, nudí sa a impulzívne niečo prihodí do košíka. Tieto drobnosti môžu výrazne zvýšiť celkový obrat predajne. Platí to hlavne vtedy, ak idete do obchodu s dieťaťom a hneď ako zbadá sladkosť, automaticky si ju žiada.
Zdroj: Shutterstock
Kúpte 2, zaplaťte za jeden! Poznáte túto vetu? Koľko vecí bolo zbytočných?
Ako sa brániť?
Najlepším spôsobom, ako sa nedať nachytať, je chodiť do obchodu s presným nákupným zoznamom a držať sa ho. Vyhnúť sa impulzívnym nákupom pomôže aj pravidlo, že ak niečo nebolo na zozname, radšej to nekúpte hneď, ale porozmýšľajte o tom neskôr. Taktiež sa oplatí porovnávať ceny a nenechať sa zlákať veľkými červenými nápismi avizujúcimi akcie bez toho, aby ste si overili, či je cena naozaj výhodná. Obchodníci sú šikovní, ale keď poznáte ich triky, viete sa im lepšie ubrániť.