Myslíte si, že môžete pribrať len vtedy, keď jete priveľa sladkostí? Omyl! Aj pri zle zvolenom obede sa na vás môže nalepiť pekných pár kíl navyše!

Určite viete, aké sú raňajky dôležité pre správne naštartovanie metabolizmu. Asi ste čítali aj veľa článkov o tom, čo a kedy zjesť na večeru. Obed však mnohí akosi zanedbávajú - na pracovisku nie je taký veľký výber, v jedálňach nie je veľa možností vyberať si zdravé jedlá.

Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Zdroj: Shutterstock

Kvôli poradám a pracovným povinnostiam na obed často aj zabudnete, alebo ho nestihnete... A často skončíte pri obyčajnej bagete s majonézou. Ale! Pre vaše telo a jeho správne fungovanie je aj toto jedlo veľmi dôležité, inak sa na vás zbytočne nalepia kilá a bude vám chýbať energia. Tieto tri chyby počas obeda nikdy neurobte.

 

Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Zdroj: Shutterstock

1. Zjete toho priveľa

Myslíte si, že priberiete len vtedy, keď si počas večerania nedáte pozor na veľkosť porcie? Záleží však aj na raňajkách a obede! Prejedanie sa nikdy nie je správna taktika. Nedajte si na tanier toľko jedla, až vám z toho praskne žalúdok. Vždy si naberte len toľko, aby ste boli tak akurát sýti. A nie je jedno ani to, koľko tekutín do seba dostanete. Zbytočne zameníte zemiaky či cestoviny za ryžu, keď si k nej namiesto chudého kuracieho mäsa či rýb dáte niečo mastné a tučné. Ak chcete schudnúť, výsledok bude v tomto prípade nulový!

Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Zdroj: Shutterstock

2. Nejete zeleninu, alebo si vyberáte tú nesprávnu

Je dôležité, aby ste si ku každému jedlu dávali aj zeleninu. Či už surovú, vo forme šalátu, grilovanú alebo dusenú. Oplatí sa však dávať pozor aj na to, aby ste sa vyhli tým druhom, z ktorých môžete pribrať. Ak svoj obed často obohacujete napríklad kukuricou alebo fazuľou, po istom čase sa na vás môže prilepiť pár kíl navyše. Tieto druhy zeleniny nie sú zakázané, ale k hlavnému jedlu si radšej vyberajte nízkokalorické porcie brokolice, kapusty, mrkvy či cvikly.

Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Zdroj: Shutterstock

3. Vyhýbate sa tukom

Ste presvedčení, že tuky sú príčinou všetkého zla? Je to veľký omyl. Dobré tuky vytvárajú pocit sýtosti a vďaka nim porazíte návaly vlčieho hladu. Avokádo či mandle obsahujú zdraviu prospešné nenasýtené mastné kyseliny. Pridajte ich do šalátu alebo vyskúšajte zdravé rastlinné oleje (tekvicový, makový či olej z hroznových jadierok), ktoré ozvláštnia jedlá, dodajú im skvelú chuť, prospejú vašej kráse a podporia trávenie.

Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Ak pri obedovaní robíte tieto chyby, kilá sa na vás prilepia a vy si ani nevšimnete, ako!
Zdroj: Shutterstock