1 Najprv sa skúste poriadne napiť. Vypite veľký pohár studenej vody, ideálne bez bubliniek a s pár kvapkami citróna. Ten neutralizuje organizmus.

2 Overená klasika – mokrý uterák na čelo. Niekomu robí dobre teplý zábal, inému studený. Pomôže, aj keď si celú tvár opláchnete studenou vodou.

3 Stláčanie akupresúrnych bodov. Vmasírujte si pár kvapiek mätového oleja na spánky a ukazováky jemne položte na oba konce obočia. Zatlačte a vydržte 2 až 3 minúty. Vyskúšajte aj ľahký tlak a krúživé masážne pohyby priamo na mieste bolesti alebo v strede medzi obočím.

Bolesti sú často dôsledkom našich psychických stavov.
Bolesti sú často dôsledkom našich psychických stavov.
Zdroj: Shutterstock‎

4 Netradičným tipom je vysúvanie brady pri nádychu a zasúvanie pri výdychu. Opakujte niekoľkokrát.

5 Ak bežne nepijete kávu, dajte si silné espresso – kofeín pomáha zablokovať bolesť a zlepšuje prekrvenie.

6 Pomôcť môže aj kurací vývar bohato posypaný petržlenovou vňaťou, ibištekový čaj alebo čaj z čerstvých čučoriedok.

Zmáhajú ju výčitky svedomia. (ilustračné foto)
Zmáhajú ju výčitky svedomia. (ilustračné foto)
Zdroj: Shutterstock

Čo s tým?

Ak sú vaše bolesti hlavy chronické alebo ovplyvňujú váš bežný život, určite neodkladajte návštevu lekára. Pri krátkych a ojedinelých bolestiach hlavy skúste drobné úpravy v životnom štýle. Platí to isté, čo pri akomkoľvek odporúčaní pre lepšie zdravie: Veľa sa hýbať, zdravo jesť, dostatočne veľa spať a menej sa stresovať.

Našli sme 8 skrytých spúšťačov
Našli sme 8 skrytých spúšťačov
Zdroj: Shutterstock