My vám prezradíme, čo by na vašom tanieri rozhodne nemalo chýbať a prečo.

Ovocie a zelenina

Jedzte kapustovú zeleninu ako karfiol, brokolicu, ružičkový kel a kapustu.

Ovocie a zelenina by mali tvoriť základ našej stravy.
Ovocie a zelenina by mali tvoriť základ našej stravy.
Zdroj: Shutterstock

Kapustová zelenina obsahuje glukorafanín, ktorý pomáha telu pri detoxikácii. Štúdie dokonca preukázali, že denná dávka 1,5 hrnčeka tejto zeleniny dokáže zredukovať riziko vzniku rakoviny prsníka až o 25 percent. Zelenina poskytne pre vaše zdravie mnoho benefitov, avšak často je jednoduchšie zahryznúť si do ovocia. Podla možnosti si kupujte organické ovocie, ktoré stačí len opláchnuť alebo utrieť. Ovocie nešúpte, inak stratíte množstvo cenných výživných látok, ktoré sa nachádzajú v blízkosti šupky.

Podľa možnosti si kupujte organické ovocie, ktoré stačí len opláchnuť alebo utrieť.
Podľa možnosti si kupujte organické ovocie, ktoré stačí len opláchnuť alebo utrieť.
Zdroj: Shutterstock
Brokolica
Brokolica
Zdroj: Shutterstock
Kel hlávkový
Kel hlávkový
Zdroj: Shutterstock