Oproti tomu si môžete pripraviť nápoj, ktorý vám pomôže lepšie spať a nielen to! Vďaka prospešným výživným látkam podporí správny rast svalov, spaľovanie tukov a zabezpečí vyrovnanú hladinu cukru v krvi.

Zo zlého spánku sa priberá!

Ak dlhodobo zle spíte, na druhý deň sa cítite, akoby vás prešiel vlak. No únava nie je jediným následkom prebdených nocí. Okrem rôznych ochorení je nepokojný spánok jedným z faktorov, ktoré vedú k priberaniu. Nevyrovnaná hladina hormónov spôsobí, že po prebdenej noci prijímate veľa zbytočných kalórií. Potrebujete rýchlu energiu, aby ste sa udržali v bdelom stave. Následky takejto životosprávy sú veľmi známe – rýchle priberanie a obezita.

Dobre spať a nepribrať – tieto nápoje vám pomôžu schudnúť počas noci!

Kamilkový čaj

Horúci voňavý čaj uvoľňuje napäté nervy a účinkuje ako ľahký upokojujúci prostriedok. Práve kamilkový čaj je zaujímavý aj z toho hľadiska, že mierne zvyšuje telesnú teplotu. Organizmus sa ju snaží znížiť a tento ochladzovací proces spôsobí, že telo sa, takpovediac, uspí samo. Čaj z kamiliek okrem toho stabilizuje hladinu cukru a podporuje chudnutie. Ale pozor, nie je čaj ako čaj! Hoci aj čierny, zelený a mätový majú svoje zdravotné benefity, ako nápoje na dobrú noc sa vôbec ne- hodia. To platí aj pre detoxikačné čaje, ktoré majú povzbudzujúce účinky.

Práve kamilkový čaj je zaujímavý aj z toho hľadiska, že mierne zvyšuje telesnú teplotu.
Práve kamilkový čaj je zaujímavý aj z toho hľadiska, že mierne zvyšuje telesnú teplotu.
Zdroj: Shutterstock

Hroznová šťava

Ovocné šťavy obsahujú vysoký podiel cukru, preto sa ich konzumácia pred spaním neodporúča. No aj tu existuje výnimka – malý pohár stopercentnej hroznovej šťavy si doprajte bez výčitiek. Budete lepšie spať a zrýchlite spaľovanie tukov. Podľa vedcov hroznová šťava stabilizuje spánkový rytmus vďaka nočnej produkcii inzulínu. Antioxidant resveratrol, obsiahnutý v hrozne, tiež podporuje spaľovanie tukov, no má aj omladzujúce a protirakovinové účinky.

Malý pohár stopercentnej hroznovej šťavy si doprajte bez výčitiek.
Malý pohár stopercentnej hroznovej šťavy si doprajte bez výčitiek.
Zdroj: Shutterstock

Mlieko

Osvedčený prostriedok starých mám netreba predstavovať. Pohár mlieka zaručí lepší spánok, pretože obsahuje optimálnu dávku kalcia a aminokyselín. Je pritom úplne jedno, či ho vypijete studené alebo teplé. Na druhý deň vás nebudú prepadávať záchvaty vlčieho hladu a pri pravidel- nej konzumácii sa problému vyhnete. Ak pravidelne cvičíte, kazeín sa v mlieku odbúrava pomaly a počas noci podporuje stavbu svalov. Látková premena bude u vás fungovať ako hodinky. A výsledok? Zdravé chudnutie!

Kefír

Tento probiotický nápoj podporuje rast prospešných mikroorganizmov v čreve a blahodarne vplýva na vaše trávenie. Telo tak môže efektívnejšie využívať prijaté vitamíny a minerály. Okrem toho zlepšuje kvalitu spánku a zvyšuje fyzickú výkonnosť.

Tento probiotický nápoj podporuje rast prospešných mikroorganizmov v čreve a blahodarne vplýva na vaše trávenie.
Tento probiotický nápoj podporuje rast prospešných mikroorganizmov v čreve a blahodarne vplýva na vaše trávenie.
Zdroj: Shutterstock

Sójové proteínové nápoje

Prášková forma nápoja býva obohatená o zdraviu prospešné aminokyseliny, ako je napríklad dôležitý neurotransmiter tryptofán. Ten ovplyvňuje rytmus spánku a bdenia, uľahčuje zaspávanie a zvyšuje kvalitu spánku. Tryptofán funguje aj ako prírodné antidepresívum. Ako neurotransmiter ovplyvňuje aj hladinu kortizolu, čím pomáha odbúravaniu tuku na bruchu. Účinok proteínového nápoja môžete vylepšiť pridaním gréckeho jogurtu. Kazeín z mlieka pomáha regenerácii svalov.

Prášková forma nápoja býva obohatená o zdraviu prospešné aminokyseliny, ako je napríklad dôležitý neurotransmiter tryptofán.
Prášková forma nápoja býva obohatená o zdraviu prospešné aminokyseliny, ako je napríklad dôležitý neurotransmiter tryptofán.
Zdroj: Shutterstock