Stravou a životným štýlom je možné tlak krvi ovplyvniť viac než užívaním liekov. Žiaľ, ľudia sa ešte stále radšej spoliehajú na lieky, ktoré majú nežiaduce vedľajšie účinky, než by bojovali s vlastnou lenivosťou a zlozvykmi a pozitívne tak ovplyvnili zdravie bez vedľajších negatívnych účinkov. Kardiológovia z Norfolku ale preukázali, že strava bohatá na polyfenoly zníži krvný tlak rovnako účinne ako lieky. Osoby konzumujúce šálku zeleného čaju a jedno jablko denne, majú v priemere o štyri milimetre ortuti nižší tlak.

Vysoký krvný tlak o sebe zo začiatku nedá vedieť.
Vysoký krvný tlak o sebe zo začiatku nedá vedieť.
Zdroj: Shutterstock

Tlak krvi sa uvádza v milimetroch ortuti na stupnici meradla. Ideálna hodnota je 120 milimetrov systolického a 80 milimetrov diastolického tlaku. Konzumácia potravín bohatých na polyfenoly, okrem čaju a jabĺk napríklad tiež kakaa, čučoriedok či iného bobuľového ovocia, pomáha udržiavať tlak v normálnom rozmedzí.

Jablko vám vylepší zdravie.
Jablko vám vylepší zdravie.
Zdroj: Shutterstock

"Táto štúdia nám poskytuje objektívne dôkazy o vzťahu medzi flavanolmi, ktoré sa vyskytujú v čaji a niektorých druhoch ovocia, a krvným tlakom. Táto štúdia potvrdzuje výsledky iných štúdií o vplyve stravy na tlak krvi a dokazuje, že rovnaké výsledky možno dosiahnuť pravidelným prísunom flavanolov," tvrdí doktor Gunter Kühnl z University of Reading.

Konzumácia potravín bohatých na polyfenoly pomáha udržiavať tlak v normálnom rozmedzí.
Konzumácia potravín bohatých na polyfenoly pomáha udržiavať tlak v normálnom rozmedzí.
Zdroj: SHUTTERSTOCK