Teraz sa však dopracovala k diéte, o ktorej je skalopevne presvedčená, že je tá správna. Vyskúšajte ju aj vy! Hollywoodska kráska sa momentálne viac venuje zdravému životnému štýlu ako hraniu vo filmoch. Celosvetovo patrí medzi najúspešnejšie autorky kníh
 o zdravom stravovaní. Jej nová metóda chudnutia sľubuje štíhlejšiu postavu už za 10 dní. Ďakujeme, Gwyneth!

 

Čo na tanier?

Veľa čerstvého ovocia, menej mäsa, zdravé balastné látky a len zdravé tuky.

Neoddeliteľnou súčasťou diéty je okrem zdravého stravovania kalifornský životný štýl, ktorý dokonale stelesňuje práve Gwyneth. Patrí k nemu pozitívne životné nastavenie
a veľa pohybu. „Začleniť šport do každodenného života je veľmi dôležité. Mal by byť samozrejmý ako umývanie zubov, niečo, bez čoho si deň ani nevieme predstaviť,“ hovorí Gwyneth, ktorá má pri výške 175 centimetrov konštantnú váhu okolo 60 kíl. A sľubuje, za desať dní budete vidieť výsledky na svojom tele aj vy.

Kalifornská diéta je zložená z 3 fáz:
● detoxikačná
● redukčná
● udržiavacia

Herečka Gwyneth Paltrow má perfektnú postavu.
Herečka Gwyneth Paltrow má perfektnú postavu.
Zdroj: Shutterstock

Ako fungujú jednotlivé fázy

1. detoxikačná
Prvá fáza diéty je založená na čo najrýchlejšom vylúčení čo najväčšieho množstva cukru a priemyselne spracovaných potravín z jedálnička, aby ste si prečistili telo a  zhodili čo najviac kíl. Raňajky pozostávajú z celozrnných potravín (25 %) a 75 % majú tvoriť bielkoviny. Obed sa skladá z bielkovín (40 %) a  zo zeleniny (60 %). Večera by mala obsahovať cereálie (20 %), bielkoviny (30 %) a  zeleninu (50 %).

2. redukčná
Druhá fáza pomáha dosiahnuť vytýčený cieľ celkového úbytku váhy. Môže trvať aj niekoľko týždňov, čo je úplne normálne. Raňajky by sa mali aj naďalej skladaťz celozrnných potravín(25 %) a bielkovín (75 %). Obed a večera majú teraz obsahovať 25 % bielkovín, 25 % ovocia, 25 % zeleniny a 25 % celozrnných potravín. V tejto fáze si môžete dopriať aj kúsok horkej čokolády alebo menší pohár vína.

3. udržiavacia
V tretej fáze sa zameriate na to, aby sa vám pôvodná váha nevrátila. Z tohto dôvodu by ste mali aj teraz dodržiavať odporúčania z druhej fázy.K tomu si však môžete dopriať malý snack alebo zdravý dezert. Nezabúdajte, že úbytok na váhe nie je všetko a bez pohybu sa k vysnívanej figúre nedopracujete. Zaraďte do svojho života pravidelný pohyb, napríklad jogu, rýchlu chôdzu alebo skupinové cvičenie.

Stravovací plán à la Gwyneth Paltrow:

1. fáza
Raňajky: 2 plátky celozrnného chleba s praženicou
Obed: Poke miska s lososom, čili-sezamovou marinádou, reďkovkami, paradajkami a listovým šalátom
Večera: grilované kuracie prsia s celozrnnými cestovinami, paradajkami a so zeleninou
Snacky: žiadne

Poke miska s lososom.
Poke miska s lososom.
Zdroj: Shutterstock

2. fáza
Raňajky: ovsené vločky s miskou mlieka a čerstvým ovocím
Obed: šalát s cícerom a divokou ryžou, k tomu tyčinky z jablka a stonkového zeleru s hummusom
Večera: losos s hnedou ryžou a trochou citróna, 1 pohár vína
Snacky: žiadne

Ovsené vločky na raňajky sú ideálne.
Ovsené vločky na raňajky sú ideálne.
Zdroj: Shutterstock

3. fáza
Raňajky: 1 plátok celozrnného chleba s 2 PL arašidového masla
Obed: šalát s mangom, krevetami, listovou zeleninou, avokádom a quinoou, jogurtový dresing s koriandrom
Večera: bravčová kotleta so zeleninou a s kúskom ovocia, 1 pohár vína
Snacky: celozrnný pita chlieb s tzatziki šalátom

Na večeru jedáva aj bravčové kotlety.
Na večeru jedáva aj bravčové kotlety.
Zdroj: Shutterstock

12 posilňujúcich potravín podľa Gwyneth

Herečka každý deň zahrnie do jedálneho lístka čo najviac nasledovných potravín, ktoré jej dodajú energiu:

- celozrnné potraviny
- paradajky
- paprika
- olivový olej
- brokolica
- mandle
- citróny
- zelená fazuľka
- hrozno
- špenát
- čučoriedky
- jahody