Táto zázračná rastlinka vám v črepníku narastie aj v zime. Ak zasadíte rukolu, o 3 až 4 týždne môžete zbierať jej liečivé listy. Chuť mladých lístkov je mierne korenistá, staršie listy sú tmavšie a pálivejšie.

Rukola obsahuje vitamíny C, A, K, B5 aj B2. Je zdrojom vápnika, horčíka, fosforu, draslíka, mangánu aj železa. Odborníci tvrdia, že vďaka jej pravidelnej konzumácii si môžete uľaviť od nepríjemného pálenia záhy, pretože neutralizuje žalúdočné kyseliny. Eva mala dlhé roky problémy so žalúdkom, tak sa rozhodla vyskúšať silu rukoly. A výsledky ju prekvapili!

Okrem toho, že sa konečne zbavila nepríjemných príznakov, upravila sa jej aj hladina cukru v krvi. Rukola okrem toho znižuje aj hladinu cholesterolu a starí Rimania ju dokonca používali ako účinný prostriedok na odstránenie nepríjemného telesného pachu. Okrem toho posilňuje imunitný systém, detoxikuje celé telo, a keďže neobsahuje žiadne tuky ani sacharidy, výborne sa hodí pre ľudí v diétnom režime.

Ak vám rukola samostatne nechutí, môžete ju skombinovať s inou zeleninou a pridať si ju do obľúbeného šalátu.

bunch of fresh organic arugula closeup
bunch of fresh organic arugula closeup
Zdroj: iStockphoto