Nie quinoa ani chia semienka, ale obyčajný ovos je superpotravinou dneška. Žiadne cez polku planéty dovážané plodiny sa mu ani zďaleka nevyrovnajú, čo sa týka priaznivých účinkov na zdravie.

Ovsené vločky vo forme kaše každý deň ráno totiž dokážu výrazne znížiť hladinu nezdravého a naopak zvýšiť hladinu zdravého cholesterolu tak, že podporujú kondíciu srdca a ciev a chránia pred infarktom a mŕtvicou.

Malinové vločky
Malinové vločky
Zdroj: Shutterstock

Podľa kanadských vedcov jedenie ovsených vločiek zníži hneď tri zásadé znaky pre zvýšené riziko ochorenia srdca a ciev. A to dokonca i u osôb trpiacich diabetom typu 2.

Vločky sú zdrojom komplexných sacharidov, ktoré zasýtia na dlhý čas. Vláknina podporuje trávenie i kardiovaskulárny systém. Obsiahnuté bielkoviny prospievajú svalom, vlasom, nechtom i pokožke.

Ovsené vločky jedzte čo najčastejšie.
Ovsené vločky jedzte čo najčastejšie.
Zdroj: Shutterstcok

Vitamíny skupiny B majú dôležité úlohy pri fungovaní metabolizmu a nervovej sústavy. Železo pomáha predchádzať anémii. V ovsených vločkách nechýbajú ani minerály, ako napríklad selén, zinok či horčík.

Vyskúšajte

Ovsené vločky s jablkom a škoricou

¾ šálky ovsených vločiek zalejeme horúcou vodou, pridáme nastrúhané jablko a škoricu. Môžeme dochutiť medom a posypať orechmi.

Ovsené vločky jedzte čo najčastejšie.
Ovsené vločky jedzte čo najčastejšie.
Zdroj: Shutterstock‎